Plakkerige gehoorgangen en dichte neus, wat is er aan de hand?

Ik heb sinds een week het gevoel dat mijn oren aan de binnenkant dichtgeplakt zitten. Ik hoor ook m'n bloed suizen in m'n oren. Ik heb dit al eerder gehad en toen was het geen oorsmeer. Het ging toen vanzelf over. Mijn neus voelt ook dichter aan dan normaal, alhoewel ik wel gewoon kan ademen. Ik snotter niet meer dan normaal, maar er komen wel veel korstjes in m'n neus. Waar kan dit aan liggen? Toch stiekem allergieën? Neuspoliepen? Verstopte holtes?

Ik ben trouwens stellig van plan om er mee naar de dokter te gaan, maar wie weet herkent iemand het alvast.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Dat van je neus en oren klinkt als een allergie, maar het oorsuizen kan ik daar weer niet mee rijmen.

Ik heb jarenlang last gehad van oorsuizen, vooral als ik moe was. Uiteindelijk naar een chinese dokter geweest. Deze vertelde dat zij dat 'bloedleegte' noemen. D.w.z. dat de bloedvolume te laag is. Je hebt als het ware iets te weinig bloed in je lichaam. Dat kan hormonaal zijn. Je wordt er doodmoe van. Na wat kruiden ging dat over en kreeg ik weer energie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb sinds vier en een halve week ofzo precies hetzelfde als jij beschrijft. Alleen niet de korstjes uit m'n neus.
Maar één oor zit al weken dicht -heel irritant- en het suist als 'n gek. Soms meer soms minder (maar dat ligt waarschijnlijk meer aan het feit ben je bezig en valt het op of is het stil en doe je niks).
Ik heb van de huisdokter Fluticason Propionaat gekregen en dat gebeuk ik nu 2 weken. Heb het idee dat m'n oor íets (met de nadruk op iets) opener gaat zitten; maar niet veel en het suisse houd ook aan (erg irritant). Maar ik moet het tot na m'n vakantie blijven gebruiken. De huisdokter zegt dat dit soort gingen meestal vanzelf weer overgaan 'n kwestie van tijd...