Hoe krijg je mooi gezond glanzend haar?

In de reclames zie je altijd mensen met haar dat écht mooi glanst, maar daar doen ze er meestal ook spul in, op straat zie ik soms ook mensen met echt gezond haar, hoe krijg je dat ? Of moet zoiets in je genen ofzo zitten, want ik heb het nooit gehad, ik gebruik goede shampoo enzo, maar ja dat helpt niet echt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
12 jaar geleden
Reclanes zijn nep
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar gebruiken ze glansspray voor,ik heb het zelf thuis,je krijgt dan echt zo'n glanslaag op je haar.Van nature heeft niemand zulk glanzend haar.
Om je haar echt gezond en glanzend is een haarmasker 1x per week echt aan te raden.
En vitamineB is belangrijk voor gezond haar.
Ritsuka
12 jaar geleden
In de relames is het vaak extensions erbij, om het haar voller te laten lijken. Goede voeding is ook belangrijk voor gezond haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een blokje schapenvet doet t ook goed bij me hond ik zou zeggen .......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gebruik eens eieren in je shampoo, daar gaan haren ook van glanzen. en 't wordt nog zacht ook.

Het beste antwoord

Er zijn maar heel weinig mensen gezegend met gezond en glanzend haar, zoals je in reclames ziet. Zeker het haar van modellen en actrices wordt regelmatig behandeld met stijltangen, krultangen, rollers, verf, etc, zodat zij echt van zichzelf geen prachtig glanzende bos meer hebben.
Een goede haarstylist kan je haar zo behandelen dat het tijdelijk glanst. Ik heb bijvoorbeeld eigen krullen en ik verf het iedere zes weken. Van mijzelf heb ik dus een redelijk pluizige bos. Laatst heeft de kapper het haar gestyled met een stijltang en een serum, waardoor mijn haar fantastisch glansde en soepel en stijl was.
Reken er maar op dat de reclamemodellen ook een dergelijke behandeling krijgen.

Verder kun je er wel voor zorgen dat de conditie van je haar redelijk blijft. Door het eten van goede voeding en het beperken van chemische behandelingen als permanent en kleuringen. Ook helpt het als je iedere week een haarmasker neemt en dit een uurtje laat intrekken voor je het uitspoelt. Na het drogen een glansserum en je zult al resultaat zien.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Het is een combinatie van allerlei zaken: Erfelijkheid, gezond eten. Soms kunnen haarproducten en voedingssupplementen helpen. Vitamine b complex zorgt voor gezond haar en stevige nagels. Bepaalde haarproducten beloven dat ook. Toch zal het genetische stuk en gezond voedsel sterker meewerken aan de conditie van je haar. (anders zou iedereen wel van dat glanzende haar hebben.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is een combinatie van binnenuit, je voeding en van buitenaf, de verzorging, over de voeding kun je alles in de link lezen, over de verzorging: was je haar niet dagelijks, gebruik een shampoo en cremespoeling, gebruik een borstel van echt haar en kam je haar niet als het nat is.
www.arganwinkel.nl/.../zes-voedingstips-voor-gezond-en-glanzend-h...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mn haar niet kammen als het nat is? Dat doe ik altijd.. als ik het kam en het is niet nat, dan wordt het echt heel erg pluizig, zoiets: http://www.elsevier.nl/upload_mm/7/1/1/275725_fullimage_marcjacobs-ss11566_566x250.jpg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je haar is poreuzer en kwetsbaarder als het nat is, als je het toch wil kammen als het nat is, doe dit dan met een grove kam, dit is een kam waar de tanden ver uit elkaar staan.
Of je haar glanst af van je talgproductie. Je kunt je productie stimuleren door een product te consumeren aan de vitamine e in zit. Bijvoorbeeld de vette vis, soya producten, olijf olie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik kokosvet, om dat 1 keer per week als masker te gebruiken. Ik zie zeker resultaat. Daarnaast elke morgen en elke keer na het douchen serum in de punten doen. Ik heb ook een tijdje shampoo en cremespoeling zonder siliconen (en dus zonder sulfaten) gebruikt, daar werd mijn haar ook ontzettend mooi van, maar ik vond het altijd zo'n gedoe. Daarnaast lief met je haar omgaan. Fohnen op de koudste stand, geen stijltang gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb zelf ook gezond en glanzend haar .. ik doe er eigelijk niet zoveel mee. ik heb altijd het idee .. dat het door al die duizenden crèmes alleen maar ongezonder wordt. ik was èèn keer in de twee dagen mijn haren. als ik mijn haar weer moet wassen, smeer ik er eerst chocos vet in .. zoek maar eens op youtube. en verder doe ik èèn keer per week een maskertje in. dat hoeft helemaal niet uitgebreid. gewoon dr in smeren, en uitspoelen voila. verder moet je zoals gewoonlijk vaak je haar borstelen. daarvan word het ook glanzend. maar dat is tijdelijk. ook kan je als je het echt nodig vind ook een 'glans' flesje gebruiken ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens henna. Henna is natuurlijk , dus geen rare fratsen erbij gevoegd. En op tijd laten bijpunten. Ligt er ook aan watvoor haar je hebt .Ikzelf heb golvend haar, vreselijk...Het is of of . Of stijl Of krullend .Dus stel ik borstel het gewoon ben ik een pluizige struisvogel.Recht afknippen van mijn haar is ook gegarandeerd pluis en dof. Dus misschien een keertje iets anders proberen bij de kapper? kwa bijpunten.

ps. je hebt ook henna spray.henna shampoo etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Henna, dat is dus een spray en shampoo? Heb je een voorbeeld van een bepaald merk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Henara. Maar er zijn er best veel. Welke jij het fijnst vind.
ja, shampoo, conditioner, spray . Maar ook kleuring , stel je hebt zwart haar en je wilt geen andere kleur gewoon zwarte henna nemen. En daar maak je weer een papje mee met olijfolie.Het is ook te verkrijgen op de bazaar.
Het is een kwestie van uitproberen welke shampoo de gewenste effecten heeft. Ik kreeg ineens hoogglans haar toen ik Fructis ging gebruiken (plus als enorm voordeel: geen klitten meer, kammen/borstelen was plots een klusje van niks geworden).
Na een tijd gebruiken lijkt het effect minder te worden, dan neem ik een andere shampoo (Andrélon Glans of Glad & Steil), als die weer minder gaat werken, stap ik weer over op Fructis.
Ik doe zelf nooit aan conditioners en zo, maar dat kan natuurlijk ook verschil maken.
Af en toe een maskertje in je haar kan ook helpen: olijfolie, ei, zulke dingen zijn goed voor je haar. Als je zoekt op deze site, vind je veel tips en recepten bij andere vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan er veel aan doen dat het er mooier zal uitzien, maar die mensen met echt mooi haar, die hebben dat gewoon van natuur uit, dus je hebt het of je hebt het niet! brushen kan wel al wonderen doen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was je haar niet te vaak...2 keer per week is maximum. Als je laatste wasbeurt wat langer geleden is gaat je haar steeds meer glanzen. Het gaat nog meer glanzen als je je haar borstelt. 100x en je haar glanst zoals je nooit had kunnen denken!