m'n vriendin heeft al 'jaren' 'n pijnplekje op haar kleine teentje. Ze is er mee naar de pedicure geweest. Deze zei dat 't géén likdoorn was. Wat wel?

Toegevoegd na 1 uur:
Ze wil er vanaf, maar de orthopeet doet er ook al niks mee.
Ik heb het haar gevraagd; het is geen hamerteen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Het bezoeken van een orthopeed ijky me hier de aangewezen oplossing.l
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf heb ik al jaren (meer dan tien in elk geval) een bloedblaartje op m'n linker kleine teen. Ontstaan doordat schoenen eigenlijk te smal zijn om de tenen goed te kunnen spreiden.
Het zou misschien veel op hoge hakken lopen als oorzaak kunnen hebben. Constant druk op dezelfde plek maakt dat het weefsel op den duur gaat protesteren.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het eigenlijk niet zo, Amadea, dat je voeten te breed zijn voor de schoenen die je draagt?
Amadea
11 jaar geleden
Nee, eigenlijk is het zo dat voeten er op gemaakt zijn om er rechtstreeks op te lopen. Maar dat is op straat nogal vies. Daarom zijn schoenen als noodoplossing bedacht.
Heeft ze misschien een hamerteen? Als de teen wat krom is en steeds tegen je schoeisel wrijft ontstaan vaak pijnlijke plekjes door de wrijving. Het voelt dan wel soepel aan. Dit lijkt mij het meest waarschijnlijk. Ik heb ook weleens gezien dat zo zelfs een kleine slijmbeursontsteking is ontstaan. Is het een hard eeltig plekje, dan is het waarschijnlijk een likdoorn. Soms lijkt een wratje ook op een likdoorn. Maar de bovenkant van de kleine teen is geen voor de hand liggende plek voor een wratje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat misschien helpt is naar een podoloog gaan. Ik weet niet wat voor pijnplekje je vriendin precies heeft, maar ik heb zelf ook heel lang last gehad van mijn kleine teen, dat kwam omdat er te veel druk op kwam. Orthopeed en pedicure konden er niet echt wat aan doen maar wie wel hielp was de podoloog. Die heeft steunzooltjes gemaakt waardoor ik mijn voeten anders neerzet en ik was er tamelijk snel van af.