Is het slecht om dagelijks puistjes uit te knijpen?

Een vriendin van me knijpt dagelijks puistjes uit, soms zelfs vaker op de dag, en dan ook dezelfde opnieuw..
In mijn mening kan dat nooit goed zijn, de puistjes blijven maar vers en zo blijf je bezig lijkt mij.. Of het ongezond is weet ik niet, dat zal vast meevallen.

Eigenlijk is de mijn vraag is niet verstandiger 1x uit te knijpen om de paar dagen en daarna niet meer aan te raken en gewoon af te wachten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je ze al uit wilt gaan knijpen is dit inderdaad het beste om dit 1 keer goed te doen. Meestal zit er een hard stukje in (mee-eter) zodra die eruit is kan je huid gaan herstellen .

Maar knijp in ieder geval met een doekje of papiertje. dit om infecties te voorkomen en ook wel zo fris.

Toegevoegd na 1 minuut:
ongezond is het niet alleen is het wel mogelijk als je het verkeerd doet dat je er littekens aan over houd. eventueel kan je dit navragen bij een specialist. (dokter of schoonheid specialist)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Van puistjes uitknijpen kun je lelijke littekens krijgen. Dus het is nooit aan te raden.
Maar als je het toch wil doen moet jebhet goed doen. Als je 1 puistje 2 keer uit moet knijpen heb je het de eerste keer niet goed gedaan. Je moet knijpen tot er bloed uitkomt want dan is alle rommel eruit.

Je kunt beter puistjes bestijden door een speciale creme te smeren of nog liever: melk op je gezocht deppen voor dat je je dagcreme aanbrengt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van puistjes kan je inderdaad littekens krijgen. Het beste is om er helemaal niks aan te doen want ze trekken vanzelf weg. Vanzelfsprekend laat (bijna) niemand zijn puistjes staan tot ze weg zijn en gaan drukken.

Je kan het beste gaan drukken op het moment dat er een witte kop op komt. Op deze manier is het meeste pus naar het oppervlakte gekomen en is alles er in 1 druk uit.

Wanneer je een beginnend puistje uit gaat knijpen zal er niet veel uitkomen omdat er nog niet genoeg pus achter zit. Als je op deze manier blijft drukken dan is de kans op littekens groter.