wat te doen tegen blond geverfd haar dat oranje uitslaat ?

Ik had eerst lichtblond van loreal gebruikt toen een oplichtende verf dat werd oranje/geel was me aangeraden een bruine haarverf er in te doen met rode gloed heb ik gedaan na 2 a 3 dagen is het een soort donker oranje geworden

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat was je aangeraden ?? Niet door een kapper hoop ik.....
Geblondeerd haar dat je (te snel) gaat verven, wordt altijd OF oranje/roze, OF groen. Dat komt door het reageren van het blondeermiddel met de chemicalien in de nieuwe verf. Garantie voor haar-rampen.

Het beste kun je je haar nu na een paar weken rust (!!) laten oververven in een wat donkerdere kleur (middenbruin ofzo).

Verven kun je in de regel prima zelf. Goed, natuurlijk blonderen echter, kun je vaak beter aan de kapper overlaten wil je niet al te Zandvoortse Sjiek-achtig blond worden. Of erger dus.....

Bron : ik heb er vroeger regelmatig bijgelopen als één of ander paasei. Van schade en schande.....;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over geblondeerd haar; het wordt groen als je er een kleur overheen gooit waar geen rood in zit. Het resultaat zal dus altijd wat rossig zijn. Ga je donker geverfd haar blonderen wordt het oranje, omdat blondeer langzaam het pigment eruit trekt, dus: bruin, rood, geel, blond. Waarschijnlijk is het haar 'dood' waardoor de verf niet meer goed pakt, behalve de roodtint. Geblondeerd haar licht ook sneller op, kans dat het al erg vervaagd is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dus geen chemische reactie blabla, geblondeerd haar wordt zelfs meestal direct weer geverfd omdat de blondeer alleen bijna nooit de gewenste blonde kleur geeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar als je dat als thuisverver probeert, gaat het niet zelden falikant verkeerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan nog is dit geen juist antwoord, verre van.. En als je zeker wilt zijn van je haarkleur, ga dan naar de kapper, want kappers metselen ook geen muren of repareren auto's...... Als het zo makkelijk had geweest bestonden er geen kappers :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, als je echt goed werk wilt, een kleur die je ook staat (en voorspelbaar is) en ook nog eens echt goed geverfd, ga je naar de kapper.
Maar dat is erg prijzig, dus ik kan me voorstellen dat mensen dat goedkoper zelf thuis willen doen. En met donkerdere kleuren. Dat er kappers zijn (nog steeds) heeft overigens een heel andere oorsprong/reden dan haren verven, en zelfs anders dan haren knippen, maar dat terzijde. Deden ze enkel verven en kon je dat thuis makkelijk en goed, dan was het allang één van de vele uitstervende beroepen. Hoeveel mannen gaan er nog meerdere keren per week naar de barbier ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zegt het zelf al: 'en kon je dat thuis makkelijk of goed'. Nee, thuis je haar verven is nog niet zo makkelijk, als je niet weet hoe verf werkt.

Andere antwoorden (2)

Naar de kapper gaan. Als je dat metteen had gedaan was je waarschijnlijk goedkoper uit geweest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wassen met zilvershampoo, de blauwe shampoo heft het oranje op, de zilvershampoo van Schwartzkopf is goed hiervoor.