De meeste mensen drukken met hun handen zelf hun gerstenkorrels uit. Een hele simpele methode, maar vaak zijn niet alle gerstenkorrels eenvoudig uit te drukken ondanks dat ze net onder de huid zitten. Om de lastige gerstenkorrels uit te drukken kan je een naald gebruiken. Zorg er wel voor dat het een ontsmette naald is. Hiervoor kan je bijvoorbeeld naar de hypotheek gaan en injectienaalden kopen. Je prik met de naald zachtjes door je huid heen zodat er een kleine opening is waardoor je de talg uit de gerstenkorrel kan wegdrukken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Hypotheek?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik gebruik altijd een veiligheidsspeld of naald die ik met alcohol ontsmet. Ik heb geen naalden bij m'n hypotheek gekregen. Moet je die ook afbetalen? ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is verstandig tussen de gerstekorrel en je vingers een tissue te houden tijdens het uitdrukken en je moet de gerstekorrel van onder af naar boven eruit te wippen. Voor en na het drukken de huid ontsmetten. Verder prima antwoord. +
Oh, vervelend: heb je gerstekorrels, moet je bij de schoonheidssalon een hele (of medium) behandeling nemen, want alleen gerstekorrels verwijderen doen ze niet.
En toch doe ik het, want als je het goed wil doen, moet je het doen als de schoonheidsspecialiste: een klein sneetje maken (met een mesje) en dan dat korreltje er doorheen drukken.
Als je iemand kent die je vertrouwt en die handig is, zou je het kunnen proberen, maar ik zou het risico op littekens (in je gezicht!) niet willen lopen.
Ik ben sinds een tijd braaf m'n gezicht (extra) aan het schoonmaken met tonic ('s ochtends en 's avonds) en eens per week scrub ik. Resultaat: veel minder gerstekorrels.