als ik mijn haar minder vaak wil wassen zodat het minder snel vet wordt, moet ik het dan wel nat maken op de dagen dat ik geen shampoo gebruik?

op dit moment was ik elke dag mijn haar en als ik het een keer vergeet wordt het meteen vet. Nu wil ik minder vaak mijn haar wassen, maar moet ik dan mijn haar wel nat maken op de dagen dat ik het niet was of is het beter om het gewoon droog te houden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nee, dan moet je het ook niet nat maken.
En zeker niet uitgebreid gaan douchen en je hoofd met water masseren.
Daardoor wordt het juist eerder vet.
Begin eens met je haar om de andere dag wassen (met een heel neutrale shampoo) en kies een coupe, een haarstijl
waar bij dat "vet worden" niet opvalt.

Mocht het toch heel erg vet zijn, probeer dan eens een droogshampoo.
Er zijn tegenwoordig weer heel goede op de markt.
http://nl.wikihow.com/Droogshampoo-gebruiken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt gewoon douchen en dan alleen uitspoelen met water, maar ik vond het zelf prettiger om het gewoon droog te houden.
Je moet er dan even doorheen, maar uiteindelijk word het beter.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik was mijn haren nooit (en maak het ook niet nat). Er is een soort natuurlijk ecosysteem ontstaan waarbij het vetgehalte bescheiden en constant is.
Zelfs de kapper vindt het niet nodig mijn haar te wassen, en knipt het gewoon.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meen je dat nou?
Doe jij dan niks waar het vuil van wordt? Zoals in een stoffige tuin werken?
Ik was mijn haar niet vaak, maar als mijn kop gaat jeuken
dan is een zachte wasbeurt toch wel lekker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je haar wordt dan misschien niet vet, maar vuil wordt het zeker. Ik zou toch maar eens je haren wassen. Er komt vast modder vanaf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat Reddie het haar niet wast wil niet zeggen dat het nooit nat wordt met douchen ;)
Reddie
10 jaar geleden
Mijn haar wordt niet nat met douchen, want dat doe ik ook niet.
Wassen verstoort steeds je huidflora, waardoor de natuurlijke bacterieën nooit een gezond evenwicht kunnen bereiken.
Ten overvloede, ik verspreid geen geur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bah. Klinkt vies
je moet het niet nat maken dan kan het juist gaan stinken je haar. Je kan eventueel ook een goede creme kopen van andrelon als je dat vraagt hebben ze vast wel iets. Ik heb zelf care en repair dat is een wondermiddel!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Droogshampoo is jou oplossing