Welke kleur haarverf dekt groen haar?

Ik heb een tijd geleden mijn haar blauw geverfd, maar inmiddels is mijn haarkleur vervaagd naar groen, met wat bruinere lokken er doorheen.
Ik weet nog niet of ik mijn haar nog een keer wil verven met een semi-permanente kleur, want ik wil niet dat het naar één keer wassen alweer groen is.
Mijn vraag is dus welke kleur semi-permanente haarverf dekt over groen haar.
Als het niet mogelijk is om een mooie kleur te krijgen met groen als basis, dan zal ik mijn haar toch weer bruin moeten gaan verven. (ik wil namelijk niet nog een keer zoveel geld uitgeven aan blonderen etc., bovendien gaat je haar daar alleen maar dood van.)

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.1K

Het beste antwoord

Een kleur waar rood inzit, bijvoorbeeld (koper) goudblond. Kies nu voor een tint lichter dan je haarkleur nu is, omdat een kleur over een kleur donkerder uitvalt, tenzij de kleuring oplicht (2 tot 4 tinten minimaal).
Tomatenketchup kan ook voldoende resultaat geven. Smeer dat op droog haar, laat 5 tot 10 minuutjes intrekken en spoel het dan uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wou mijn haar sowieso nog een keer knalrood verven.. Is permanente rode verf dus beter dan permanente bruine verf over groen haar?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je er bruin over doet zonder dat daar rood in zit, dan krijg je dat groen niet weg, dan is er een reële kans dat het nog groener wordt. Als je het knalrood wil verven, zal je eerst je haar moeten ontkleuren, dan voor pigmenteren en vervolgens knalrood verven. Zonder je haar op te lichten gaat ook dit niet lukken helaas.. Alleen een natuurtint bruin met rode gloed lost het probleem in 1 keer op. Ook mahonie of koper zijn kleuren rood die dit probleem oplossen, in de link nog meer mogelijkheden. Kies niet voor natuurlijke henna, daar kun je niet meer met chemische haarkleuringen overheen, dan krijg je vreemde resultaten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry, de link vergeten http://www.haarcentrum.nl/tags/rood-haarverf/

Andere antwoorden (1)

Rood, ketchup helpt ook weleens