Kan je in gekleurd haar ook gewone shampoo of cremespoeling gebruiken?

Ik heb mijn haar geverfd met kruidvat permanente mouse, mahonie kleur. Nu gaan we op vakantie en vind het handiger om een fles shampoo mee te nemen (kruidvat glans shampoo) voor mijn man en mezelf. Maar kan ik dat gewoon twee weken gebruiken of moeten we toch allemaal diverse potjes en dingen mee nemen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Ja, dat kan wel, maar ik heb vaak mensen in mijn omgeving horen klagen over dat hun haar zo dof werd daarna. Een shampoo voor geverfd haar kan voorkomen dat je haar dof wordt.
Wanneer je op vakantie gaat naar de zon kan de zon (of wellicht zout zeewater of zwembadwater) zorgen dat je haar dof wordt. Zonder een goede shampoo hierbij kan je terugkomen van vakantie met een doffe haarkleur.

Maar verder is het niet slecht voor je haar, het is niet zo dat de combinatie tussen gewone shampoo en geverfd haar schadelijk is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kies voor 1 fles, maar dan voor gekleurd haar, die is er ook in een glans variant. Jullie kunnen deze samen gebruiken, net als de cremespoeling. Je haarkleur zal sneller slijten door het gebruik van normale shampoo. Ook beschermd de meeste shampoo en conditioner voor gekleurd haar meestal tegen het UV licht. De shampoo en conditioner voor gekleurd haar, zorgt ervoor dat je gekleurde haar langer zijn kleur behoudt en meer zal glanzen.