Moet je elke dag je haar wassen met shampoo voor het beste resultaat voor het uiterlijk van je haar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Rieneke1
9 jaar geleden
ik wel, maar in z'n algemeenheid valt daar niets over te zeggen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien is het voor iedereen anders? ik heb geen flauw idee, en vond het wel interessant om dit even goed uit te zoeken! Want je hebt zo verschillende soorten haar stylen.. Nog bedankt voor je reactie!
Rieneke1
9 jaar geleden
Ik denk idd dat dat voor iedereen anders is.
Wat voor haar heb je, wat voor kapsel, gebruik je lak, wat voor shampoo enz.
Zo gebruik ik veel lak, dus was ik ieder avond mijn haar, en doe daarna wat haarmasker in.
Zou ik dat niet doen, dan zou het slapen met die lak niet zo goed voor mijn haar zijn, en zou ik er de volgende dag bijlopen als eucalypta de heks.
Jouw situatie kan weer heel anders zijn.
iig denk ik niet dat iedere dag wassen kwaad kan, mits je je haar verder goed verzorgt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke, haarlak kun je gewoon uit je haar kammen, borstelen voor je naar bed gaat, eventueel een cremevoeding of verzorgend serum in je haar, die hoef je niet uit te spoelen en je haar is de volgende dag weer goed te stylen. Het ligt niet aan het type haar, het ligt aan wat je gewend bent met je haar. Ook haar dat iedere dag gewassen wordt, omdat het de volgende dag weer vet is, wordt steeds minder snel vet als je minder gaat wassen.
Rieneke1
9 jaar geleden
crea, ik gebruik stevige lak, met borstelen of kammen zou het breken, en het haarmasker wat is gebruik hoef je niet uit te spoelen, echt super.
Ieder moet gewoon doen waar hij of zij zich prettig bij voelt.
Dagelijks wassen doet mijn haar geen kwaad, en ik voel me er lekker fris bij.
Het is voor mij ook makkelijk, omdat ik ultrakort haar heb, het is in no time droog.
Ik denk echt dat het voor iedereen anders is, probeer gewoon wat je het best bevalt.

Antwoorden (6)

Nee, absoluut niet. Door je haar elke dag te wassen verstoor je het natuurlijke evenwicht dat jouw hoofdhuid op zich heeft. Elke vijf tot zeven dagen een beurt om het echte vuil uit je haar te wassen is voldoende.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En dan zou je een betere uiterlijk voor je haar hebben dan als je elke dag wel je haar zou wassen met shampoo?
Amadea
9 jaar geleden
Als jouw haar gewoon gezond is, ja.
Reddie
9 jaar geleden
Min? Goed antwoord. Plus.
Ivana
9 jaar geleden
Ja plus.
Je haar iedere dag wassen is absoluut slecht.
Je kan het beter iedere dag met een haren borstel borstelen, dat activeert je bloedsomloop en geeft prachtig glanzend haar. Dan hoef je het zelfs niet meer dan eens per 14 dagen te wassen. Op deze manier had ik ooit prachtig dik en glanzend haar tot IN mijn knieholten
Nee, iedere dag je haar wassen moet je juist niet doen, je haar wordt er slap van en de glans verminderd. Door je haar niet te wassen en wel iedere dag te kammen/borstelen verdeel je talg en huidvet over je haar, waardoor het op een natuurlijke manier glans krijgt. 2 Keer per week je haar wassen is ruim voldoende om je haar er verzorgd en gezond uit te laten zien, het wordt op den duur ook steeds minder vettig. Iedere dag wassen maakt je haar ook droog. Alleen als je extreem vette haarstylingsproducten gebruikt is het aan te raden je haar iedere avond te wassen met een neutrale shampoo, gebruik dan daarna een cremeverzorging en als het haar droog is een serum die je haar verzorgd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En hoe vaak zou jij aanraden om je haar te wassen met neutrale shampoo met iemand met dun/middelmatige haar? 4/5x per week?
Ben benieuwd naar je reactie!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1 en als je in rokerige ruimtes bent geweest, of veel stylingsproducten hebt gebruikt 2 keer per week, bijvoorbeeld iedere zondag en woensdag.
Je zal echt merken dat je haar er mooier van wordt.
Het is niet noodzakelijk om je haar dagelijks te wassen.
Dat het slecht voor je haar zou zijn is echter een hardnekkig fabeltje.

Wanneer je je haar dagelijks wast worden de talgklieren op je hoofdhuis op termijn overactief. Hierdoor wordt je haar sneller vettig wanneer je na een tijdje stopt dagelijks te wassen.
Dit kan je echter weer compenseren door het dagelijks te blijven wassen.

Concreet:
Is dagelijks wassen het béste voor je haar? Niet per se.
Maar het kan prima, zeker als je, net als ik, gesteld bent op fris ruikend haar.
Het is zelfs aan te raden als je modelleringsproducten als haarlak, mousse of gel gebruikt, of wanneer je gezweet hebt.

Toegevoegd na 1 minuut:
*waar ik 'hoofdhuis' zei bedoel ik 'hoofdhuid', stop de tijd, ik zet één joker in.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het ligt aan het type haar.
Hoe meer je haar wordt gewassen des te meer je hoofdhuid talg aanmaakt waardoor je haar vetter wordt. Heb je zeer droog haar kan je met de juiste geconcentreerde shampoo best je haar wassen zonder dat het uiterlijk veranderd. Bij normaal haar om de dag of 2 dagen wassen is prima.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een goede shampoo & conditioner gebruikt is het helemaal niet slecht om elke dag je haar met shampoo te wassen. Als je dat niet doet is dat ook geen probleem, maar het is wel zaak om haarstylingproducten tijdig uit je haar te wassen en dan niet dagenlang in je haren te laten.

Je vraag ging over het beste resultaat. Dan zou ik aanraden om in ieder geval om de dag of eventueel elke dag je haren te wassen met een goede natuurlijke shampoo zonder parabenen en sulfaten om vervolgens een conditioner aan te brengen en enkele minuten in je haar te laten zitten alvorens uit te spoelen.

Op die manier haal je het residu van stylingproducten uit je haar met de shampoo en conditioneert de conditioner het haar zodat deze niet uitdroogt. Het belangrijkste is gewoon dat je kwalitatieve en natuurlijke producten gebruikt en je haren niet gaat ''scrobben'' of over je hoofdhuid krabt bij het aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan je haar elke dag wassen, maar dan betekent dit wel dat je je haar vochtig moet blijven houden, want hoe meer je je haar was, hoe meer het vocht verliest. Zoals men zegt zou je een conditioner kunnen gebruiken en maskers om het haar vochtig te houden. Oliën kunnen ook van toepassing zijn. Maar als je je haar echt gezond wil houden, zou je deze zo min mogelijk moeten wassen. Haarvet is namelijk het gezondste wat bestaat voor je haar.. het beschermt je haar en wordt niet voor niets aangemaakt. Het hangt weer af van het type haar of hoofdhuid je hebt. Persoonlijk was ik mijn haar maar een keer per week, omdat ik krullend haar heb en sneller schade kan hebben. Bij sommigen zie je of hun haar vettig is, bij anderen zelfs helemaal niet als het toch vettig is.

Je type haar is dus eigenlijk wel van belang..