Hoe moet je je haar blonderen?

Ik heb mijn haar een aantal keer geverfd. Bruin, roodbruin en donkerblond. De laatste keer dat ik het donkerblond verfde, werd het veel te donker en nu zit er een oranje gloed overheen. Dit gebeurd altijd na een maandje.
Mijn echte haarkleur is ook donkerblond maar dan is het een doffe kleur.

Nu wil ik graag mijn haar blonderen. Stel ik wil het zelf doen en ik ga eerst mijn haar ontkleuren maar dat slaat oranje uit.. moet ik het dan nog vaker ontkleuren of gewoon de gewenste blonde kleur er overheen gooien?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
ik zou het laten doen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tjonge zeg, wat een moeite moet je doen als je eenmaal bent begonnen met het verven van je haar!
Waarom zijn mensen niet gewoon tevreden met hun eigen haarkleur? Je mag er toch zijn zoals je bent? En als je grijs wordt, is dat toch geen schande? Maarre... succes ermee, ik hoop dat je haar nog te redden is.

Antwoorden (1)

Om de rode kleur weg te krijgen, moet je het helemaal ontkleuren, alle pigment moet er dan uit. Daarna kun je na voorpigmenteren er dan een donkerblond zonder roodpigmenten overheen zetten, maar hou er dan wel rekening mee dat je een groenige gloed over je haar kan krijgen, dit kun je opheffen door je haar in te smeren met tomatenketchup, dat een kwartiertje in laten werken en daarna uit te spoelen. Het ontkleuren moet met 12% waterstofperoxide en dat kan wel een uur de tijd nodig hebben om het werk te doen. Ook is het na het blonderen en kleuren noodzakelijk je haar goed te verzorgen, hydrateren is noodzaak. Voor een goed advies over hoe te werk gaan en de juiste kleurkeuze ga je naar een kapperswinkel bij jouw in de buurt.
Het lijkt mij verstandiger om dit blondeerprobleem door een kapper op te laten lossen, de kapper kan direct ingrijpen als er iets mis dreigt te gaan en de juiste kleurkeuze maken.