moet ik zilvershampoo gebruiken voor mijn haarse haren?

ik heb zojuist mijn haar (donker)paars geverfd. moet ik nu mijn haar ook wassen met paarse zilvershampoo of heeft dat geen zin om mijn kleur vibrant te houden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Zilvershampoo kan je haar een licht paarse gloed geven, echter niet genoeg om donkerpaars mee op kleur te houden. Beter kun je het bijwerken en daarmee op kleur houden met een uitwasbaar product, dat, als je je haar ontkleurd hebt, ook in je haar trekt, dit omdat je haar poreuzer is van het ontkleuren, dan zal de houdbaarheid daarvan verlengt worden, dus ook je geverfde haar blijft langer en mooi paars. Dit kun je bijvoorbeeld doen met Directions colours, kies een kleur die het dichts bij je huidige haarkleur ligt. Ook als je haar niet ontkleurd is, kun je het hiermee op kleur houden, maar dan zal je de behandeling vaker moeten herhalen.