Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb schilvertjes in mijn wenkbrauwen. Wat is hieraan te doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.6K
fremar
9 jaar geleden
ook roodheid en jeuk?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, wel jeuk, maar geen roodheid.
Amadea
9 jaar geleden
Geregeld invetten. Met gewone Nivea uit de blauwe doos, bijvoorbeeld.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Beste is om hier overheen te wrijven totdat het minder is en daarna wat lotion (op oliebasis) erop smeren. Als je dit een aantal dagen doet, dan zou het verdwenen moeten zijn. Mocht het niet weggaan, dan adviseer ik eerst om internet af te struinen alvorens een dermatoloog in te schakelen, scheelt je weer wat centen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
schilfertjes is waarschijnlijk een soort roos; dus probeer eerst een anti-roos shampoo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
scrubben.
wellicht dat het met een (oude) tandenborstel wil.
dit is tevens goed voor de doorbloeding van de huid

pas wel op met een overkill aan eventuele smeerseltjes.
hierdoor kan de huid 'van streek' raken doordat het natuurlijke evenwicht verstoord wordt.
Hierdoor kan de talgproductie toenemen, welke schilfertjes juist kunnen verergeren.

je kan eventueel je wenkbrauwen insmeren met een olie (zonder parfum) zodat de schilfertjes makkelijker loslaten.

echter zijn dit wel lapmiddeltjes. (je pakt immers enkel de gevolgen 'van' aan)

roos kan ook voorkomen op de wenkbrauwen o.a. (zie link bij de bron)
en zal zeer waarschijnlijk niet verdwijnen door het gebruik van anti roos shampoo als het door een gist veroorzaakt wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding