Wat te doen met een gezwollen tattoo die al genezen is?

Ik heb een tattoo laten zetten op mijn vinger een paar maanden geleden. Hij is verder perfect genezen op een klein plekje na: daar is het nog steeds gezwollen, en heel af en toe jeukt het licht. Het is dus geen open wond meer.
Je voelt alleen duidelijk een verdikking die pijn doet als ik er met mijn nagel in druk.

Ik heb Fucidin thuis liggen, ik overweeg om dat erop te smeren.
Als iemand hier raad mee weet, dan hoor ik het graag!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Het duurt ongeveer 2 maanden voordat de huid geheel hersteld is na het zetten van een tattoo, bij ernstige zwellingen moet je je huisarts of tattoeerder raadplegen. Smeer niets op de huid, totdat je van 1 van beiden hebt gehoord wat je moet doen, dat kan een eventuele ontsteking verergeren.