is het handig om vier weken voor je naar de schoonheidsspecisliste gaat om te harsen zelf nog te epileren?

Ik wil voor het eerst en voor mijn vakantie mezelf laten harsen door een specialiste. Nu heb je dat verhaal van haartjes in rust die niet meegenomen worden en het beter is het vaker te laten doen. Maar ja helaas nu geen tijd meer voor en ook geen geld. Maar ik heb een (rottig ding haalt lang niet alles weg, zelfs vrij weinig) een epilator. Is het handig voordatik me haartjes moet laten groeien voor de behandeling het een keer goed te epileren? Blijven de haartjes dan iets langer weg?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou het je niet adviseren, om te kunnen harsen moeten de haren toch wel enkele millimeters boven het huidoppervlak gegroeid zijn, anders krijgt de hars er geen grip op. Omdat je bij het epileren de haar met wortel en al verwijderd, net als bij harsen, duurt het 4 tot 6 weken tot je weer kunt epileren of harsen. Een enkeling moet dit sneller doen, maar bij twijfel niet doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, niet doen.
Met (zelf) epileren blijven de haartjes een aantal weken weg (en/of zijn erg dun). Dan is harsen over 4 weken weinig effectief.