hoe kan je je huid lichter maken?

Hooi . Ik heb jullie hulp echt nodig,ik ben van natuurlijk gewoon bruin gewoon bruin geboren maar ik vind mijn huidskleur niet zo mooi. Ik wil dat mijn huid wat lichter\blanker wordt. Ik wil mijn huid ook weer niet laten bleken of van die duren creme's ik wil gewoon huishoudelijke spullen gebruiken of cremes van de kruidvat ,trekpleister of hema help me. ik wil echt lichter\bruiner zijn.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.6K
Erna55
9 jaar geleden
Sommige dingen zijn onveranderbaar.
Je huidskleur is er een van.
Ritsuka
9 jaar geleden
Die huishoudmiddeltjes geven juist schade aan je huid, en die cremes uit de winkel volgens mij ook
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mag ik vragen waarom je niet blij bent met je huidskleur?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Citroen Citroen wordt vaak opgevoerd om verkleuringen in je gezicht tegen te gaan of pukkeltjes uit te drogen. Maar doe het niet! Je beschadigt namelijk de ‘zuurmantel’ van de huid. Dit is een belangrijke laag die ons beschermt tegen invloeden van buitenaf, maar ook helpt om zweetmoleculen af te breken. Voor je huid kun je het beste pH-neutrale producten gebruiken (waarde van 5,5). Citroen heeft een pH waarde van 2 en is dus echt veel te zuur voor je gezicht. http://www.famme.nl/waarschuwing-smeer-deze-dingen-nooit-op-je-gezicht/

Antwoorden (2)

En wij witneuzen, maar moeite doen om een kleurtje te krijgen in het zonnetje.
Citroen wordt hier wel voor gebruikt, maar is erg schadelijk voor de huid, als je een paar druppels mengt met warme amandelolie (te koop bij de drogisterij) beperk je de schade.
Maar denk hier wel goed over na, ken je Michael Jackson nog? Deze man had vitiligo, dan verdwijnt het pigment uit de huid, wat witte vlekken geeft. Om deze reden heeft hij (waarschijnlijk) zijn hele gezicht laten bleken, wat een onnatuurlijk effect gaf en niet mooi om te zien.
Jouw huidskleur past bij je gezicht, je haar, je ogen, je lippen, probeer ervan te gaan houden! Een blanke huid past niet bij mensen met een getinte huidskleur van nature.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Je schrijft: "Jouw huidskleur past bij je gezicht, je haar, je ogen, je lippen, probeer ervan te gaan houden! Een blanke huid past niet bij mensen met een getinte huidskleur van nature." De vraagstelster wil niet een blanke huid, maar een blankere huid. Dat lijkt mij enig verschil te maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed opgemerkt Antoni, een tintje lichter zal niet zo'n grote invloed hebben, echter staat er ook: blanker, dat is de reden dat ik dit erbij heb gezet. Dan lijkt het mij dat yuultje meer dan 1 tint lichter wil.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus het kan met Citroen?...........
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat kan, meng de citroen dan wel met warme (niet heet) amandelolie. Gebruik meer amandelolie dan citroen. Verzorg je huid na de behandeling met een herstellende creme, dat kan bijvoorbeeld met de gewone blauwe pot Nivea.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vraag mij af of dit wel zo verstandig is. Ook niet met amandelolie. E.e.a. staat in reactie op de vraag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, verstandig is het niet, dat citroen schadelijk is voor de huid, had ik al in mijn antwoord gemeld. Daarom als je het toch wil doen, een lage dosering citroen gebruiken in verhouding met de amandelolie.
Hoi, indien je graag je huid lichter wilt maken dan kun je heel goed eens een crème als skinlight gebruiken. Cremes van de drogist zullen heel weinig uithalen. Je kunt dan beter investeren in een goed product die hierin gespecialiseerd is. Skinlight is trouwens ook gewoon te koop via bol.com. Huishoudelijke producten die eventueel kunnen helpen zijn scrubs en dat mengen met citroensap.