Hoe kan ik het beste mijn haar verven ?

Ik wil graag mijn haar een rode tint geven , maar ik heb erg donker haar en ik heb het al geprobeerd met Hanna dat pakte niet en ook met rode verf en dat pakte ook niet . Hoe kan ik er het beste voor zorgen dat mijn haar de goede kleur krijgt ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Jammer dat je direct met de henna aan de gang bent gegaan, dat het niet pakte komt omdat je een donkere ondergrond hebt gebruikt, dan zie je de kleuring bijna niet, wel zie je waarschijnlijk in het licht een rode gloed, meer kun je ook niet bereiken met donker haar. Henna kan niet gebruikt over chemische kleuringen, dus als je er nog resten van een chemische kleuring in had zitten, kan dat ook het kleurresultaat beïnvloed hebben. Ook kun je niet met een chemische kleuring over henna, ook dan beïnvloed henna de kleuring negatief. Je zal dus eerst je haar moeten ontkleuren voordat je je haar rood kunt maken, als je haar echt donker is, kun je dit het beste aan een kapper overlaten, die weet wat hij/zij doet en kan ingrijpen als er iets mis dreigt te gaan. Het is belangrijk dat je de kapper meld dat je henna in je haar hebt zitten, of je dit nu ziet of niet. Wil je een bepaalde kleur rood bereiken, dan kun je een foto of iets dergelijks meenemen naar de kapper, waarop hij/zij de ontkleuring dan kan aanpassen. Laat je dan adviseren door de kapper over het product waarmee je zelf gaat kleuren, of nog liever, laat ook dat aan de kapper over. Dan kun je verder je haar kleuren, of laten kleuren volgens gebruiksaanwijzing. Onderschat het kleuren en ontkleuren van donker haar niet, dat is moeilijker dan je denkt.