Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang moet de pauze zijn bij bleken en daarna kleuren met semi-permanente haarverf?

Ik wil mijn haar gaan verven, maar daarvoor moet ik eerst mijn haar bleken(ik wil het namelijk in blauw gaan verven van Manic Panic). Ik vroeg me daarom af hoelang ik moet wachten (en of ik uberhaupt moet wachten) na het gebruik van bleekmiddel voor mijn haar om het te verven in de blauwe kleur.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je hoeft niet te wachten met het kleuren na het ontkleuren, zorg wel dat alle peroxideresten helemaal uit je haar zijn gespoeld. Test eerst een beetje kleuring op een lokje, voordat je heel je haar kleurt, mogelijk moet je het ontkleuren nog eens herhalen om de gewenste kleur te bereiken.

Toegevoegd na 8 minuten:
Aangezien het om zo'n grote kleurverandering gaat, zal je geen 6 tot 8 weken willen wachten met het aanbrengen van de kleuring.
Het beste is om dat wel te doen, omdat direct na het kleuren de haarschubben nog niet goed gesloten zijn, waardoor de blauwe kleuring onbedoeld in je haar kan trekken. Of je 1 uur, 1 dag, of het direct na het ontkleuren kleurt maakt niet uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding