waarom groeit niet iedereens baard even snel?

Hoi allemaal, ik heb net geleerd dat een baard 5 nanometer per seconde groeit. Nu vroeg ik me af:
Geldt dit voor iedereen of verschilt het per persoon? En als het verschilt waar hangt het dan vanaf?

Toegevoegd na 25 minuten:
Ps het gaat hierbij om een baard van mannen!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Waar en van wie heb je dit geleerd ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee bij de meeste vrouwen zie je het niet eens en testosteron is een stofje dat er invloed op heeft.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
We hadden het over nano technologie en de nanometer werd uitgelegd met behulp van dit feitje @erna55
Erna55
8 jaar geleden
Op de middelbare school, neem ik aan. De uitleg die je kreeg was om te beseffen dat een nanometer heel erg klein is.
Maar nu vraag je niet aan de leraar of dat een echt feit is. Dat wil je hier vragen. De leraar komt met deze informatie. Vraag het aan hem tijdens de volgende les.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat heb ik dus wel gedaan en zij zei dat dit een echt feit was
Ivana
8 jaar geleden
Het verschilt per man hoe hard de baard groeit. Ik heb hier diverse mannen die allemaal een ander tempo hebben. De een moet zich vaker scheren dan een ander. Soms wel twee maal per dag als hij 's avonds correct uit gaat.
(Mijn haar groeide ook veel sneller dan dat van mijn zusje. Zij 1 cm per maand, het mijne 1,5 cm per maand.)
Vaak maakt het ook uit wat voor kleur de baard heeft en hoe dik het is ingeplant.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
volgen wiki 0,3 tot 0,5 mm per dag.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gezichtshaar
uitgaande van 0,4mm:
0.0004 meter /24 uur / 60 min /60 sec=
4.6 e-9 =
5 nanoseconden =
leuk feitje.

Antwoorden (1)

Hoe snel je baard groeit verschilt per persoon en is genetisch bepaald. Net als bijvoorbeeld je lengte en je kleur ogen. Heb je een vader met flinke baardgroei, dan is de kans groter dat jij dat ook hebt.