kan je rode highlightes zelf opfrissen?

ik heb een week geleden rode highlightes laten verven bij de kapper maar door wassen en het warme weer zijn ze nu al bijna weg. Heeft iemand een manier hoe ik ze zelf een beetje kan opfrissen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ga terug naar je kapper binnen een week bijna totaal kleur verlies geeft recht op garantie . Of had de kapper je dit al voorspelt en was de ondergrond geblondeerd . Dan vliegt de kleur er vaak uit :(

Antwoorden (1)

Dat kan wel, maar is niet makkelijk, voor de achterkant van je hoofd heb je hulp nodig.
Zorg dat je de juiste kleuring aanschaft, zonder kleurkennis is ook dat niet makkelijk. Het beste is daarom je te laten adviseren in een kapperswinkel. Kies een kleuring die 4 tot 6 weken houdt, lukt het niet, of valt de kleur tegen dan weet je dat je er snel weer vanaf bent.
Ook heb je een puntkam nodig met plastic punt (steel)
Verder een oude handdoek en een wekker/timer.
Bij langer haar ook een haarklem, kies hiervoor ook plastic.

Zet de bovenste laag haar vast met de haarklem(men).
Meng de kleuring.
Pak met de puntkam een ontkleurd plukje op, zorg dat dit niet te dik is, zodat de kleuring overal pakt.
Doe dit haarlaag voor haarlaag. Als laatste de bovenste laag.
Zet de timer en laat de kleuring in werken.
Na inwerktijd spoel je de kleuring geheel uit, spoel liever te lang dan te kort en daarna breng je de verzorging aan en laat je dat de juiste tijd inwerken.
Was je haar niet meer de komende dagen, vermijd ook de zon, moet je toch de zon in, gebruik dan een zonbescherming voor je haar.
Wil je na een aantal dagen je haar wassen, kies dan voor geen shampoo, of een shampoo speciaal voor gekleurd haar. Ga niet zwemmen in chloorwater.

Wacht nog even met dit te doen, totdat er een minder warme periode komt, dat is beter voor het kleurbehoud en de kwaliteit van je haar.

Toegevoegd na 4 minuten:
Rood is een van de moeilijkste kleuren, vaak heb je ook een voorpigmentatie nodig om de juiste kleur te bereiken.
Laat je dus adviseren (bij voorkeur bij een kapperswinkel) bij twijfel.