Welke Dingen kunnen helpen tegen striae?

Hoi,

Door de purberteit heb ik op m'n dijen striae gekregen en ik wil er graag vanaf of heel veel minder zichtbaar laten worden. Wat voor middeltjes helpen daar tegen en hoe kan je het voorkomen. Ik wil ze graag snel weg hebben omdat ik op vakantie ga.

Groetjes, Isa

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
Striae is normaal, heeft bijna iedereen. Gewoon lekker smeren met verzorgende creme of bodylotion, het vervaagt vanzelf

Antwoorden (1)

Striae wordt in de loop der tijd steeds minder zichtbaar, er zijn tal van middeltjes te koop die claimen de striae te laten verdwijnen en de meeste beloven daarbij ook nog dat dat snel gaat. Geloof dit niet, dat is pure commercie, een verkooppraatje. Striae kan deels verholpen worden door een bepaalde vorm van lasertherapie, in combinatie met micro dermabrasie, laat je adviseren door je huis- of huidarts hierover. Voor de vakantie zal je er niet vanaf zijn, laat je hier echter niet door tegenhouden je benen of armen, of andere lichaamsdelen bloot te gooien, veel vrouwen, maar ook mannen hebben dit, je zal hiermee dus echt niet opvallen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Aanvulling: striae is een variant van littekenweefsel geloof ik. Littekens haal je ook niet zo ff weg.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het zijn scheurtjes in het onderhuids bindweefsel, weg gaan ze niet, wel vervagen ze in de loop der tijd, bij de een duurt dat maanden, bij de ander jaren. Op het begin zijn ze roze/rood gekleurd, na verloop van tijd worden ze wit, waardoor ze minder opvallen. Het zijn inderdaad een soort littekentjes.