wat voor soort scheermesjes kun je het best gebruiken bij een zware baard van enkele dagen oud?

ik gebruik nu dubbele scheermesjes. dat gaat normaal gesproken goed. maar als de haartjes wat langer worden kun het het mesje na een keer gebruiken wel weggooien. de ruimte tussen de mesjes raakt totaal verstopt en scheren gaat niet meer

Toegevoegd na 25 minuten:
afkloppen of proberen ze weg te blazen werkt niet

Toegevoegd na 1 uur:
na het scheren tijdens het douchen: snap ik niet.
ik gebruik nooit gilette omdat ik die veel te duur vind. maar als je er zolang mee kunt doen....
heb je zware baard?

Toegevoegd na 18 uur:
bestaan er ook 'enkele' mesjes. ik bedoel niet de wegwerpmesjes maar mesjes met een beweegbare kop (anders wordt het een bloedblad)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Door met het scheermesje stevig tegen de binnenkant van de wastafel te kloppen, kan je de haartjes tussen de mesjes verwijderen. Daarna kan je die haartjes weer makkelijk wegspoelen uit de wastafel. Dan is het scheermesje weer (vaker) te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Eerst met tondeuse of baardtrimmer, of is het daar nog net te kort voor? Anders zeer vaak uitspoelen,
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goed in zepen . Wel 5 minuten bij een zware baard . Dan een nieuw mesje ( een enkele is ook prima ) een lopende kraan of een bakje water dat gebruiken om het mes na iedere streek af te spoelen . En liefst warm of heet water . Dure dubbele mesjes zijn iets beter maar ! Het is het inzepen wat het m doet .
jc54
8 jaar geleden
Een vaste hand met een klapscheermes (zoals de kapper gebruikt)!!!!

Antwoorden (1)

Ik gebruik Gilette Fusion mesjes, deze hebben 4 of 5 bladen per mes kop. Deze functioneren bij prima, ook als ik één keer per week scheer.

Wat ik wel doe, is echt nat scheren, vaak na het scheren tijdens het douchen, scheert echt glad. Wat je wel moet doen is af en toe het mes even doorspoelen onder de kraan of uitkloppen in je hand zodat de verstopping van de haartjes uit het mes schiet.

Ik kan vaak tussen de 3 en 5 maanden met één mesje doen.