als mijn haar nat word en weer droogd worden het hele lelijke krulletjes hoe kan ik dat voorkomen?

bijv als het regent want een kapision of paraplu helpf niet het word toch nat of na het douchen ik kan het nooit gewoon laten drogen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
Amadea
8 jaar geleden
Een badmuts dragen. En je haar als het onverwacht nat geworden is met een stijltang drogen.
Erna55
8 jaar geleden
Je hebt " krullen van jezelf" . Nat haar wil weer " gewoon" krullen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik moest even vier keer kijken wat een kapision is, maar ik geloof dat dat gewoon een capuchon moet zijn ?

Antwoorden (1)

Dat betekent dat je haar van nature krult of kroest . Hoe vreemd ook, iedereen met krullen wil glad haar, en mensen met glad haar willen krullen. We willen gewoon altijd dat wat we niet hebben.
Maar over het algemeen is haar dat iets krult wel makkelijker in model te brengen, en heeft het ook meer volume. Je hebt dus geluk gehad ;-) Bij mij is het altijd de "pluis" (het dunne, kortere, nieuwe haar, vooral rondom het voorhoofd) dat wil gaan krullen als het nat wordt, maar eerlijk gezegd heb ik er geen problemen mee ; ik kam ze gewoon weer een beetje plat.

Als het een beetje krullerig / springerig opdroogt, kun je het het beste nog nat kammen, liefst met een borstel van echt haar, eventueel met een haarversteviger (haarwater, gel, lak, mousse oid) er in, zodat het de "gladde" vorm wat beter vasthoudt. Ook zal je haar beduidend minder krullen naarmate het langer wordt, puur door het gewicht van het haar (al geldt dit niet voor echt kroeshaar, maar dat kun je ook nauwelijks lelijke krulletjes noemen).

Is het door en door nat zoals na het wassen, dan zul je wellicht tussendoor nog een paar keer met de borstel er overheen moeten. Maar uiteindelijk droogt het gewoon prima op in het model waarin je het gebracht hebt. Kwestie van geduld.