Gaat hoofdluis dood bij een blondering?

Tijd terug sprak ik iemand. Het hele gezin had hoofdluis behalve 1 van de dochters die haar haar flink blondeerd.

Toeval of toch door het blonderen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Had ze het geblondeerd voor, tijdens of nadat de luizen deel namen aan de familie?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik weet wel dat als je gel gebruikt je ook geen hoofdluis krijgt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De kans dat luizen hieraan overlijden is klein tot uitgesloten. De neten zitten zo vast en zijn goed beschermd tegen invloeden van buitenaf, dat waterstofperoxide hen niet uit kan roeien. Al gaat de luis er zelf aan dood, dan zitten de neten er nog, die binnen korte tijd zich weer kunnen vermenigvuldigen. Ook heeft de luis geen voorkeur voor een kleur haar.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ze had het geblondeerd terwijl iedereen al luizen had. De dag na het blonderen kwam de moeder erachter dat iedereen besmet was.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zal wel toeval zijn geweest, mogelijk had ze gel of lak in haar haar, daar zijn luizen niet dol op.

Antwoorden (1)

Volgens http://forum.viva.nl/forum/kinderen/help-hoofdluis/list_messages/44850 en http://www.mamaenzo.nl/mamaenzoforum/topic/3860-hoofdluis/ is het echt geen toeval geweest dat het familielid dat 'r haar blondeerde geen last had van hoofdluis. Want je haar blonderen helpt heel goed tegen dat ongedierte, en dat kan gewoon met thuis-blondeer. Drie kwartier in laten trekken en de luizen leggen het loodje, want ze kunnen niet tegen waterstofperoxide.
Amadea