Waarom mag een dagcréme vaak niet rond de ogen gebruikt worden?

Ik doe dit zelf altijd wel en heb nog nooit iets verkeerds hiervan gemerkt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K
Ivana
8 jaar geleden
Als je een goede crème gebruikt (goed merk en niet te erg geparfumeerd) maakt het niets uit.
Het is voor fabrikanten erg fijn om een extra product te verkopen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Omdat de fabrikant daarvoor liever een speciaal middeltje voor rondom de ogen verkoopt ;-)
Zonder gekheid ; dat is gewoon vanwege het risico dat je het in de ogen smeert. Zo'n creme is al heel snel niet steriel meer, en je zou op die manier heel makkelijk een lelijke ooginfectie kunnen oplopen. Beter niet doen dus.

Het beste antwoord

Omdat de huid rond je ogen heel dun en kwetsbaar is. Er zitten weinig talgklieren en elastine- en collageenvezels. Maar er zitten wel veel spiertjes in die goed in beweging moeten kunnen blijven omdat jouw ogen anders niet hun werk kunnen doen.

Daarom zijn er speciale oogcrèmes die daarop afgestemd zijn. Deze bevatten weinig of geen parfum of andere ingrediënten die de ogen zouden kunnen irriteren. Ze verdelen zich gemakkelijk rond het oog en lopen niet uit.

Jij hebt geluk dat je tot nu toe nog geen oogontsteking hebt opgelopen door het gebruik van dagcrème rond je ogen. Dat kán vervelend aflopen, dus beter niet meer doen.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank jullie wel.