waarom gedraagt shampoo zich anders als je het goed inmasseert?

Ik ontdekte dat als je je haar wast, je de shampoo aanbrengt en laat schuimen en dan direct uitspoelt, je haar veel stroever aanvoelt.

Daarentegen, als je de shampoo aanbrengt en het Goed in het haar en de hoofdhuid masseert, word je haar veel zachter, ook na het uitspoelen en drogen.

Waarin dit verschil zit is mij niet duidelijk. Het gaat in dit geval wel om een shampoo zonder siliconen, en verder ook weinig ingrediënten. (Is Neutral shampoo)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Shampoo heeft tijd nodig om vuil op te nemen, masseren stimuleert de talgklieren in de hoofdhuid, wat ervoor zorgt dat zij na het wassen weer voldoende talg aanmaken om de hoofdhuid te beschermen, dit talg wordt tijdens het kammen/borstelen ook over het haar verdeeld, (direct na het drogen met de handdoek merk je daar nog weinig van) waardoor het haar minder stug aanvoelt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar eigenlijk voel je het meteen al, na het uitspoelen als je haar nog nat is, "piept" dan niet, hoe zit dat dan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat je dit met piepen bedoeld, het schuimen is het piepen wat je hoort, als je het haar en de hoofdhuid masseert is tegen de tegen de tijd dat je het uitspoelt, het haar volledig op geschuimd. Tenzij je dan nog dan water aan de shampoo toevoegt schuimt het niet verder en piept het dus niet meer..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Herstel: Tenzij je een beetje water toevoegt en verder gaat met masseren. Als het schuim verdwijnt, zolang je het haar nog niet hebt uitgespoeld, hoor je een soort geknetter.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik herken niet wat jij hebt @Vraagstellert93 behalve als ik mijn haar alleen met shampoo was. Maakt niet uit hoe lang ik het in masseer. Kort lang, voelt aan als touw. Pas na een conditioner of cremespoeling heb ik zacht glad haar...en ik heb het nog kort ook. Stekeltjes met een lok.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt Heer Voldemort, er is geen direct verschil te voelen, pas na het langdurig borstelen of kammen wordt je haar soepeler.