Ja, dat kan. Een luis bijvoorbeeld loopt over van hoofd naar hoofd, als de persoon met dreadlocks in een volle bus tegen iemand aan staat die luizen heeft, is er een kans dat de luis overloopt en de weg naar het hoofdhaar zoekt. Het komt minder vaak voor dan bij iemand met lange wapperende haren, maar is zeker niet onmogelijk. De behandeling van hoofdluis bij dreadlocks is wel lastiger, dan kan alleen met de luizenbestrijdingsmiddelen, zoals bijvoorbeeld Prioderm, het kammen met een stofkam is onmogelijk voor iemand met dreadlocks. Je zal misschien denken dat het haar niet gewassen kan worden met dreadlocks, dat is een misverstand, ook mensen met dreadlocks moeten hun haar regelmatig wassen, om ophoping van talg te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Luizen kunnen volgens mij in elk type haar voorkomen. Maar als je het hebt over echt insecten denk ik van niet. Er ging een verhaal rond dat nieuwe soorten luis waren gevonden in de dreads van Bob Marley, maar daar is niets van waar. Net zoals dat dreadlocks onhygiënisch zijn. Kan, maar dit is meestal niet het geval. Wie mooie dreads wil, zal ze juist goed schoon moeten houden.