Waarom vervaagt een tatoeage op de handpalmen en voetzolen?

Je ziet eigenlijk vrijwel nooit iemand die een tatoeage op zijn/haar handpalm of voetzool heeft. Een van de redenen is dat het erg pijnlijk is en dat ze op deze plaatsen snel vervagen en in het ergste geval verdwijnen. Zelfs mensen die van top tot teen getatoeëerd zijn zie je dat die plaatsen nog kaal zijn. Mijn vraag is dus waarom tatoeages op handpalmen en voetzolen snel vervagen? Kan bijvoorbeeld de naald van de tattoo machine niet makkelijk in de ledehuid prikken?

8 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

De huid op onze handen en voeten hernieuwt zich sneller dan op andere plekken, omdat we die zo vaak gebruiken. Sta er dus bij stil dat een tattoo op die plaats sneller zal vervagen dan op andere lichaamsdelen.
fremar
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
++ klopt!