Zijn er natuurlijke middelen om neusporien te bestrijden?

Hallo,

Al een tijdje heb ik last van porien op de neus. Wanneer ze samengedrukt worden komt er wit spul uit (talg?) Ze zitten alleen op de neus, terwijl de rest van het gezegd vrij egaal is. Neusstrips van de kruidvat halen ze deels weg, maar ze zijn net zo snel terug.
Zijn er natuurlijke middelen die ik er bijvoorbeeld op kan smeren om de porien te bestrijden?

Gr. Ludo

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Bij de etos kan je speciale "pads" kopen die je 20 minuten op je neus plakt die de "blackheads" verwijdert. Je hebt 3 pakjes voor 3 euro, en dus 6 pads.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hm, misschien dat ik die ook eens ga proberen.
Nee, die zijn er niet aangezien poriën overal op je lichaam zitten en die daar ook horen. Ik denk dat je mee-eters bedoelt. Die komen vaak op de neus en kin voor. Dit zijn kleine ophopingen in de poriën (grof gezegd kleine gaatjes in je huid) maar doordat de porie nog niet volledig dicht is zie je zwarte puntjes. Die kan je bestrijden met bepaalde strips. Ik weet niet of ze als je ze in de winkel koopt natuurlijk zijn maar je kan ze wel zelf maken met gelatine en melk. Michelle Phan laat dat in de video in de link zien.
Goed reinigen is het belangrijkst, dit zorgt dat alle verontreiniging op de huid weggespoeld word. Gebruik natuurlijk een natuurlijke reiniging (Cenzaa reiniging werkt top).
Je kan de huid ook wat dunner maken zodat de bacteriën en het talg sneller weg kan en de huid niet verstopt raakt. Dit kan met een natuurlijke peel (bijvoorbeeld met geconcentreerd fruitzuur), Cenzaa heeft een goede, hierbij gaat de huid wel wat prikkelen maar dat is een teken dat het goed werkt. Ook is de peel antibacterieel wat de bacteriën niet verder laat delen en het dus stopzet.
Zo als je ziet ben ik een grote Cenzaa fan, omdat ik er ook ervaring mee heb met mijn acne en het werkt erg goed!
Succes!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wanneer poriën eenmaal grof zijn krijg je ze nooit meer terug naar hun oude staat. Een trui die je uitrekt krijg je ook niet meer terug naar zijn normale grootte. Het kan zeker zo zijn dat alleen je neus onzuiver is. Dan komt omdat daar de meeste talgklieren zitten. Neusstrips kunnen inderdaad helpen. Maar zoals je al zei helpen die maar even tegen mee-eters. Dat komt omdat ze je neus niet kunnen reinigen. Ze kunnen immers niet helemaal in de poriën kleven en dan als je het eraf trekt dat het dan alles meeneemt. Het haalt alleen het bovenste vuil weg. Er zijn een aantal manieren om je neus schoner te krijgen en om mee-eters te voorkomen. Je hebt 2 problemen. Teveel talg die geproduceerd word. En j e hebt waarschijnlijk dode huidcellen. Die je overichens niet weg krijgt met een scrub. Als er dode huidcellen in die poriën komen. Dan kan de talg er niet meer uit. En dan ontstaan er mee-eters, whiteheads, of puistjes, als ze geïnfecteerd worden Door bacteriën. Als je je poriën schoon maakt en ook schoon houd dan zal je neus zuiverder worden en blijven. Een heel geschikt product hiervoor is een exfoliant met bha=salicylzuur. Salicylzuur kan in de poriën reinigen. Die kunnen dat wel. Het duurt ongeveer 2 tot 3 weken voordat de salicylzuur de poriën schoon heeft gemaakt. Het zal op het begin ook wel kunnen verergeren. En salicylzuur is een chemische exfoliant. Dus het kan de gehele hoornlaag= dode huidcellen verwijderen. Waardoor er geen nieuwe verstoppingen kunnen ontstaan. Eigenlijk is salicylzuur een van de weinige ingrediënten die de poriën echt kan reinigen.

Let op dat de salicylzuur exfoliant een ph waarde heeft van 3.5 tot 4.5 en dat hij 1 of 2 procent is. Als de ph waarde niet goed is. Doet hij NIKS. Gebruik geen salicylzuur als je allergisch bent voor aspirine.

Een paar goede werkzame exfolianten zijn bijvoorbeeld van paula's choice of van uncover skincare. Laat me weten als je het hebt gelezen.