Ik ben benieuwd iemand weet of zgn. 'zwemmers shampoos en conditioners' echt helpen en zo ja, welk merk het beste is?

Ik zwem 3/4 keer per week en was mijn haar dus veel.

Toegevoegd na 1 minuut:
En is een conditioner die je er niet hoeft te spoelen beter of niet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.8K
Z512099
8 jaar geleden
Als je kort of samengebonden haar hebt, mag je bij ons in het zwembad zonder badmuts in het water, dat haar moet dus beschermd worden.
Zwembadwater is zeer agressief voor het haar en de huid: chloor enzv., misschien weet je nog niet dat mensen bijv. standaard gemiddeld 0,14 NIET AFGEVEEGDE POEP aan hun billen hebben zitten, er wordt ook nog veel in geplast ( dat merk je aan de doordringende chloorgeur ) dus die chloor en andere toegevoegde stoffen zijn echt geen overbodige luxe.
Alvorens ik een duik neem is mijn haar al ingesmeerd met Brylcreem, dat een dunne vette film achterlaat en op die manier verhindert dat mijn haar zwembadwater opzuigt.
Betreft haarverzorging hou ik het ( na veel geëxperimenteer ) liever bij gerenommeerde merken: shampoo Head & Shoulders, conditioner Hair Wonder dat niet moet uitgespoeld worden zodat het haar heel makkelijk doorkambaar is, het geeft ook een mooie glans en volume. Toegevoegd na 6 minuten:
Correctie : 0,14 gram... Bronnen:
- http://www.hairwonder.com/#/nl/hair-repair

Antwoorden (1)

De speciale zwemmersshampoos werken wel, ze halen het chloor of zout en andere resten die in een zwembad voorkomen uit je haar en verwijderen de chloorlucht, maar over het algemeen doen ze dat niet beter dan iedere andere shampoo. Als je veel zwemt en daardoor vaak je haar moet wassen, is het aan te raden een badmuts te dragen, omdat deze je haar veel beter beschermt, tegen de schadelijke invloed van zwemwater op je haar. Daarbij kun je je haar 1 á 2 keer per week met een neutrale shampoo wassen en desgewenst een neutrale conditioner gebruiken. Maar het beste werkt naast de badmuts, je haar alleen uit te spoelen met lauw water, zodat de natuurlijke vetten die uit de hoofdhuid komen, over de haren verdeeld worden en daardoor het haar verzorgen door het haar te dagelijks te kammen/borstelen. Wil je een speciale verzorging voor je haar daarnaast gebruiken, doe dat dan alleen in de punten van je haar, deze kunnen wel wat extra aandacht gebruiken, zeker als je haar wat langer is. Let daarbij erop dat dit product geen parabenen, sulfaten en siliconen bevat, deze producten vind je bij de kapper en in mindere mate bij de drogisterijen, ze zijn wat duurder in aanschaf, maar zuinig in gebruik waardoor je minder snel een nieuwe tube hoeft aan te schaffen.

De reden waarom producten voor ieder haarprobleem een ander product op de markt zetten, is vooral om de verkoop te stimuleren, iedere fabrikant is uit op veel verkoop, hou daar dus rekening mee bij de aankoop van je producten, lees de etiketten en vergelijk prijzen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik was al bang dat de een of de andere shampoo niet uitmaakt; dat van parabenen, sulfaten en siliconen is een goede tip, ik weet dat wel, maar denk er niet altijd aan om het etiket te bekijken; dat ga ik nu wel doen thanx!!