Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er haarverf zonder PPD en henna?

En zo ja, welke is dat?

Deze vraag vanwege de extreme haarverfallergie die ik sinds een aantal jaren heb.
Hierdoor heb ik moeten stoppen met mijn modellenwerk voor kapperszaken.
Als ik mijn haar verf liggen mijn gezicht, oren, nek en schouders binnen een dag helemaal open... En dat houdt vervolgens maanden aan.

Volgens mij ben ik allergisch voor de PPD, maar ik ben ook allergisch voor henna, wat in de meeste PPD vrije haarverf wordt gebruikt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben jij ook allergisch?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb even voor je gezocht, maar heb geen haarverf kunnen vinden die én geen PPD én geen henna bevat.

Er wordt wel heel positief gesproken over Logona haarverf (bevat natuurlijke henna, want er is verschil).
http://www.heelnatuurlijk.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=40&Itemid=79

Mocht je tóch een allergische reactie krijgen (ook al is het maar op een probeerplekje), dan wordt geadviseerd om Locoid scalp lotion te kopen (kan zijn dat dat alleen op doktersadvies verkrijgbaar is).
Locoid scalp lotion zorgt ervoor dat je huid na een paar dagen alweer hersteld is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding