weten jullie enkele tips voor littekens te verminderen of te verwijderen? die écht werken...

ik heb 3 littekens op mijn gezicht: een kleintje onder mijn lip, onder mijn kin, en een klein putje naast mijn oog. ik zou dit graag verhelpen, weten jullie paar tips voor elk van deze 3 kleine littekentjes. ik heb al veel gehoord over eerst tonic smeren dan laten drogen en dan slakkencrème erop smeren... ik weet niet of dit werkt, maar wat is jullie raad?. alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
8.9K
Kimath
13 jaar geleden
Hansaplast litteken pleisters heb ik ooit geprobeerd, werkte best goed, maar ik weet niet of die nu nog te koop zijn.

Het beste antwoord

Las laatst bij het zoeken naar effect van Rozenwater bij het scheren, dat Rozenwater littekenweefsel verzacht waardoor ze makkelijk wegtrekken....

Heb ik zelf geen ervaring mee en weet ook niet of en hoe het werkt maar aangezien het zeer goedkoop is zou je het altijd kunnen proberen, en werkt het niet dan kan je er alsnog 1001 dingen mee doen!

En mocht niks werken en het zijn echt kleine littekens bedenk dan dat ze je gezicht karakter geven!

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Het allerbeste wat echt werkt is Royal Jelly oftewel Koninginnegelei.

Dit is een hoogwaardig voedingsstof die speciaal voor de koningin van de bijen wordt verzameld.

Bij de apotheek of drogist kun je het bestellen. Het is wel belangrijk dat je pure Royal Jelly gebruikt. Soms zitten ze ook in cremes verwerkt, maar deze werken lang niet zo goed.

voor meer info over Royal Jelly: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/alternatief/9195-royal-jelly-een-biologisch-medicijn.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan of je ze al lang hebt. Biodermal, heeft littekencreme wat heel goed helpt als je net hersteld van het wondje. Maar als je ze al heel lang hebt wordt het lastig. Dan zou je eens moeten kijken of een beauty clinique je verder kan helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lasertherapie is het enige dat echt helpt. En misschien betaalt de ziektenkostenverzekering wel (afhankelijk van de ernst van het litteken en afhankelijk van je polis).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vitamine E creme, staat erom bekend dat t littekens helpt verminderen, deze kan je zelfs via de huisarts vragen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bio-Oil draagt bij tot het verminderen van alle soorten littekens. Ook is het zeer effectief voor het behoud van elasticiteit van het littekenweefsel op gewrichten en andere plaatsen waar veel beweging plaatsvindt.

Aanbrengen

Masseer Bio Oil tweemaal per dag, voor een minimumperiode van 3 maanden, cirkelsgewijs in op het litteken en de omringende huid, voor het gewenste resultaat. Recente littekens hebben een grotere kans op vermindering binnen een kortere tijdsperiode, maar oudere littekens hebben ook baat bij regelmatig gebruik van Bio-Oil. Bij nieuwe littekens mag Bio-Oil pas gebruikt worden als de wond eenmaal genezen is. Bio-Oil mag nooit op een beschadigde huid gebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi, het hangt af van wat je littekens hebt overgehouden. ik heb litteken overgehouden van puistjes en brandwonden. litttekens puistjes gebruik(te) ik : Clearasil, binnen paar dagen verdwenen. en voor brandwonden: Vaseline en uierzalf ...uierzalf helpt het best.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb zelf wel slakkencreme gebruikt voor een litteken en dat is dan ook verminderd! ik vind zelf wel dat het helpt :) je zou het kunnen proberen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bio-Oil....... binnen 2.5 a 3 maanden resultaat!!!! Bij mij prima gewerkt, tevens goed voor striae! Mijn littekens zijn allemaal vervaagd, bijna niet meer zichtbaar (van galblaas operatie) en mijn striae is ook erg vervaagd....voor mij is dit echt een wondermiddeltje, na ook vele (belovende) producten te hebben uitgeprobeerd. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke tips hier. Daar leer ik weer van.

Ik dacht dat littekens niet meer weggingen. Ik gebruik daarom een camouflagestift. Licht opsmeren en dan uitvegen. Dan vervaagt het litteken daaronder. Je hebt deze camouflagestiften gewoon bij de drogist of bij de bekende zaken (Kruidvat, Etos, Trekpleister) in diverse huidtinten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste remedie tegen littekens is een creme gemaakt van de goudsbloem verkrijgbaar onder de naam calendula