Hoe komt het dat korte nagels geen 'mooi wit randje' hebben?

Als ik mijn natuurlijke nagels verzorg, vind ik het mooi een wit randje te hebben, klassiek en mooi. Soms is een nagel te kort en het witte randje verdwijnt.

Hoe komt het dat korte nagels praktisch geen wit randje (meer) hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.9K

Het beste antwoord

Het witte randje zie je alleen bij de uitgroei van nagels. Het grootste gedeelte van je nagel zit vast in je nagelbed. Eigenlijk zie je door je navel heen de kleur van je vlees/bloed.
Een lichtdoorlatende stof (zoals een nagel dus) ziet er Andes uit als het geen contact maakt met een andere stof. Leg maar bv eens een stukje matglas op een tafel ofzo. Dan ziet het glas er ook anders uit dan dat je er zo doorheen kijkt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Haha navel is natuurlijk nagel!!!! Hihi sorry tikfoutje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaja, zo moet ik dat zien...hmm bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha tikfoutjes zijn soms grappig...fijne dag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, ik begrijp, ik was gewoon nieuwsgierig, omdat ik net mijn nagels aan het lakken was, weer wat geleerd...