Eigenlijk zou je het het beste met een fijnere handdoek kunnen doen. Eerst douchen en daarna, als je huid week is, heel rustig en zacht de nagelriemen terugwrijven. Met bokkenpootjes en wattenstaafjes druk je teveel op het nagelbed waardoor je nagel iets af kan gaan staan van de riem of de nagel deukjes krijgt. Daarna wat olie is prima. In ieder geval niet doen als je niet geweekt hebt want dan maak je de nagelriemen alleen maar kapot en heb je velletjes en mogelijk wondjes.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgens mij moet je die juist niet terug doen. Je kunt er wat verzorgende cuticle olie op doen.

Toegevoegd na 44 seconden:
Bijgaande meer informatie.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik geef je in de bron twee verschillende sites met informatie. De eerste is terughoudender in het terugduwen van de nagelriem dan de ander.

Ik ben zelf man en doe zelf niets aan mijn nagelriemen ;o) Ik ben in de USA een keer benaderd door een vrouw die mij (met succes) een verzorgingset wilde aansmeren voor mijn vrouw. Zij deed een beetje (cuticle) olie op mijn nagelriemen die er ruw en droog uitzagen en wonder boven wonder ging alles glimmen. Dat vond ik wel grappig.

Als medisch bioloog lijkt het me het hard terugduwen van de nagelriem onverstandig.

Toegevoegd na 8 minuten:
NB. De site Hoedoe.nl is trouwens een leuke site!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bedoelt : hoe duw je je nagelriemen terug:

Als je handen lekker warm en zacht zijn, bijv. na het haren wassen, is dit het gemakkelijkste.
Je kunt het doen met een zg. 'bokkepootje', dat je bij de drogist kan kopen : een soort rubberen dopje, waarmee je je nagelriemen in de richting van je vingers terugduwt.
Maar met een wattenstokje gaat het ook.

Als je geen bad hebt om je voeten voor te bereiden, kan je 10 min. in een afwasteil met warm water gaan zitten, voor je je voeten een beurtje geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet ze niet terug doen,

Dat is erg slecht voor je nagelriemen, en voor je nagels.

Ze kunnen dan flink gaan irriteren of ontsteken.

Succes !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst zorgen dat je de nagelriem wat zachter en weker maakt en daarna voorzichtig terugduwen. Vroeger hadden ze daar een bokkenpootje voor, een stokje met een stukje rubber waarmee de nagelriem wordt teruggeduwd. Doe het elke keer met kleine stukjes zodat je inscheuring voorkomt.