Wat is de meest pijnloze manier van je wenkbrauwen epileren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
8.5K

Het beste antwoord

Wat helpt is de huid zo strak mogelijk te trekken tussen 2 vingers, zo voel je er het minst van! Epileer met de haargroei mee. Onvet de huid voordat je gaat epileren met bijv. een lotion.
Als het toch zeer doet, druk dan nadat je een haartje eruit hebt getrokken met een vinger hard op de pijnlijke plek, dan is de pijn zo weg.
Tenslotte schijnt het te helpen om een uur voor het epileren een paracetamol te slikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een plusje voor het antwoord, al kan ik me in de laatste regel niet helemaal vinden ; het lijkt me nogal een nutteloos doel om medicijnen voor te slikken......al zal het zeker helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad een beetje too much, paracetamol voor epileren haha!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die paracetamol heeft geholpen. de rest trouwens ook. meestal laat ik het haschen 1 keer en klaar maar mijn specialiste is er mee gestopt, en verder moet iedereen met zn poten van mij afblijven dus nu moet ik zelf..

Andere antwoorden (11)

scheermesje is nogal onhandig,dus pincet en dan het haartje zo schuin mogelijk houden en snel er uit trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een pincet; zo snel mogenlijk trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een hele goede pincet en een hele goede(vergrotende) spiegel lukt het het beste
Wat ook kan helpen, is ter verdoving een ijsklontje tegen je wenkbrauwen aanduwen voordat je gaat epileren. Wel omslachtig elke keer, zo'n ijsklontje tegen het te epileren plekje aanduwen, maar bij sommige mensen helpt het wel!
De huid is dan even minder gevoelig, al twijfel ik of het erg effectief is. Een vriendin die schoonheidsspecialiste is doet dat bij sommige cliënten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huid aantrekken en dan met een pincet verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook nog eventueel een verdovende creme aanbrengen, zal wellicht schelen. Lidokainecreme, zonder recept te koop bij apotheek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wenkbrauwen epileren doet pijn !
Als je er van tevoren een beetje cremespoeling op smeert, doet het niet zo'n pijn. Ik gebruik Palmolive antiklit spoeling werkt goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
das ook mijn merk ;-)
Door ze een paar keer te laten harsen (dat is geen pretje). Maar de haartjes komen dan minder snel terug en is goed epileren (zie reacties hierboven) bijna pijnloos en een fluitje van een cent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een best handige epileertang: bij deze moet je niet trekken, maar knijpen. Het handige eraan is, dat je het niet helemaal in de hand hebt wanneer het haartje eruit gaat; en dus doet het minder pijn (als je iets niet ziet of als het onverwachts gaat, dan doet het altijd minder pijn).
Verder is het bij daglicht, een goede spiegel, en met de haar meetrekken belangrijk.

Als het dan nog pijn doet, toch aan je pijngrens werken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut een combinatie van de antwoorden van hierboven.
Je neemt paracetemol in van te voren, dan smeer je van die verdovende creme erop, dan trek je de huid heel strak en gebruik je een "knijp" pincet.
Zo doe ik dat al jaren, met een 7 x vergrotende spiegel en ik heb nooit rode ogen na het plukken en het doet bijna geen pijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het stukje dat je moet epileren spannen tussen wijs- en middevinger........grijp het haartje zo dicht mogelijk tegen de wortel en trek rustig met de groeirichting mee.Grtjs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Electrisch laten epileren is pijnloos. (kost alleen een berg om het bij te houden). Gewoon met de pincet is minder pijnlijk dan harsen. Maar harsen gaat wel sneller.