Wat is de oorsprong van het woord House-broek?

Is het een huis-broek, een broek (a la een pyama) die je thuis draagt? Of heeft het iets met housemuziek te maken?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

De housebroek is ontstaan in de 90er jaren als makkelijk zittende broek ideaal om te dansen op house-party''s.

wie niet weet wat een housebroek is; stel je voor een soort wijde trainingsbroek van een dunne fladderstof met spuuglelijk motief. Stel je eens de dekbedovertrekken in de opruiming bij de Kwantum Hallen voor. Maar dan nog lelijker.

Als het goed is klopt de foto
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

house broek is een wijde broek die populair is in de house/party scene. Het heeft dus niets met huis te maken maar met de muziek stijl. Het is populair gemaakt door mc hammer.