Welke plantensappen zijn een remedie tegen kalknagels ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Geen. Ik ben bang dat er meer dan plantensappen nodig zijn tegen kalknagels (schimmelnagels):

Behandeling van schimmelnagels.
Een schimmelnagel geneest nooit vanzelf. Wanneer de nagel door schimmel is geïnfecteerd, kan deze infectie zich langzaam uitbreiden. Tot voor kort was de behandeling van een schimmelnagel erg moeizaam. De behandeling duurde vaak wel 6 tot 12 maanden. Tegenwoordig kan de huisarts of dermatoloog geneesmiddelen voorschrijven die een hardnekkige schimmelinfectie sneller en grondiger kunnen bestrijden. Ook bij de pedicure is tegenwoordig een goed middel te verkrijgen. Daarmee is de kans op een succesvolle behandeling groter geworden. Naast de voorgeschreven middelen moeten de schoenen aan de binnenkant worden behandeld met een schimmeldodend middel. Uit voorzorg om te voorkomen dat schimmelsporen zich in de schoenen nestelen en zodoende herinfectie veroorzaken. Ondersteunende behandeling door een Provoet Pedicure is van belang. Deze kan dikke en soms pijnlijke nagels dunner maken, wat de genezing bevordert.

Read more: http://www.invaliditeit.be/Kalknagels.html#ixzz1SCuQo4wP
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Geen. Vooral omdat het een schimmel _in_ je nagel is, zul je iets moeten gebruiken dat in de nagel dringt.
De middelen van de apotheek zijn effectiever in dit geval.