Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe haal ik Typex van mijn teennagels af?

Ik was een keer bij een vriendin en zag daar een potje typex op haar bureau staan. Aangezien het warm was, had ik teenslippers aan. Ik bijt/beet nagels dus typex op mijn nagels smeren wilde ik niet. Dus 'lakte' ik mijn teennagel met typex. Nu krijg ik het er alleen niet meer af. Niet met nagellakremover, met helemaal niks! Het is nu al ongeveer een half jaar geleden dat ik het er op heb gedaan en ik vind het erg lelijk. Nu moet ik dus elke keer een kleurtje op mijn nagels op de typex te verbergen.. Hoe haal ik het eraf?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
4.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (13)

Je kan het ervan proberen af te 'krabben'?
Maar als het al een half jaar geleden is zit het vast niet meer op je volledige nagles? Gewoon nagels knippen en wachten tot het weggegroeid is en dan weer verder knippen. Ik heb hetzelfde gedaan met nagellak (ik was gewoon lui).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt wachten tot het uitgroeit. Of met een nagel vijltje voorzichtig er af vijlen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het laagje met een mesje van je teennagels afschrapen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met extra fijn schuurpapier lukt het perfect!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Licht vijlen en dat je nagels lakken zodat het niet meer zichtbaar is zodra je de nagellak weer beu ben eraf halen met nagellak remover en dan weer licht vijlen en weer opnieuw lakken. Als het er echt niet af gaat kunt u het op deze manier het er beste uit laten groeien. succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij Typex hebben ze ook een verdunner. Als het met nagellakremover echt niet lukt, zou ik dat proberen. Ruim erop doen natuurlijk. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd, tegenwoordig is Typex op waterbasis, dus je zou het er zo af moeten kunnen poetsen.

En 6 maanden geleden? Dat was februari/maart. Niet echt een teenslipper periode. Volgens mij een beetje uit de duim gezogen verhaal? (cq uit de grote teen gezogen)

Maar goed, raardere dingen gebeuren: Een keukensponsje, beetje wasbenzine en het moet eraf vliegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij. Goed opgemerkt T4! En het lijkt mij ook een uit de grote teen gezogen verhaal, ha ha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm.. ONGEVEER 6 maanden... kan dus een maand korter zijn... Was het niet enorm warm, afgelopen lente?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maart roert zijn staart
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ehm, ik ben de gene die de vraag heeft gesteld en ik zei idd: ONGEVEER een halfjaar geleden, in april was het heel warm en in mei ook. Dat is dan misschien wel 5 maanden geleden, maar het is bijna september dus ONGEVEER een halfjaar geleden.
Amadea
12 jaar geleden
Degene die de vraag gesteld heeft draagt de gebruikersnaam ano63. Je mag één account op GV hebben. Dus dat een xnoorvh beweert de vraag te hebben gesteld is buiten de regels!
ik heb ook een keer al mijn vingernagels gelakt met typex op school omdat ik me verveelde voordat ik wist dat het erop zat was het er al weer af het ging gewoon met water en alle typex is het zeflde dus je hebt nit echt je best gedaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nagels groeien ongeveer 0,1 mm per dag, dit is tussen de 2,5 en 5 centimeter per jaar. Als je ze knipt, vervangen vinger- en teennagels zich ongeveer elke 6 maanden. Conclusie: als de typex echt op geen enkele wijze verwijderbaar zou zijn, dan was die nu toch al grotendeels door de groei van de nagel verdwenen.

Toegevoegd na 14 minuten:
Een typexvlek kan verwijderd worden door eerst het bovenste laagje er af te krabben (want dat is van latex) en dan de rest met terpentine te behandelen.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
met pure alcohol ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met wasbenzine, thinner of aceton.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon wachten tot het uit je nagels is gegroeid. en je kan het verbergen door er nagellak overheen te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit gaat zeer efficiënt als je nagellak remover gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding