hoe duur kost het om een rits van een spijkerbroek te laten maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
31.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laten repareren of laten vervangen? De vraag is op deze manier gesteld, niet duidelijk.

Antwoorden (5)

Bij "mijn" kleermaker is dat geloof ik iets van 9 euro. De tarieven kunnen natuurlijk enorm verschillen, dat zal ergens tussen de 7 en de 16 euro zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een rits maken is altijd duur, de rits zelf kost meestal al 5-10 euro.
Als je handig bent met naaien of je kent iemand kan je proberen om er zelf 1tje in te zetten, of natuurlijk knopen er inzetten wat goedkoper is!

succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
weet je ook zo waar ik er eentje kan kopen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eeh...een dergelijke rits kost in de fourniturenzaak tussen de 80 cent en 1,50 hoor.....
Fournituren zijn duur, maar niet ZO duur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
koop jij ritsen die verzilverd of verguld zijn???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hmm.. volgens mij was dat toen een rits voor m'n jas, dus iets groter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat was dan waarschijnlijk een dikke, lange, deelbare rits. Die kosten inderdaad rond de 7 euro afhankelijk van het merk.
Met je spijkerbroek onder je arm naar de Turkse kleermaker en je bent voor tussen de 5 en 10 euro klaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kimath
11 jaar geleden
klopt, wij hebben ook zo'n Turkse kleermaker, ideaal. Volgens mij was ik toen 8 euro kwijt.
Om het te laten doen moet je rekenen op een tientje, Je kan besparen door ZELF de oude rits eruit te halen. Op de markt koop je voor een knaak een nieuwe rits. Vraag dan een naaimachine te leen en doe het zelf of ga naar een naaicafé:

http://www.hoe-doe-je-dat.nl/handleiding-een-ritssluiting-inzetten.html

Alternatief: koop voor 1 euro klittenband bij de Zeeman en plak het zaakje met textiellijm, evt vastnieten (gladde zijde naar binnenkant, 3 stuks: boven - midden - onder).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en hoe blijft het dan vast zitten
Kijk eens op het lopertje van de rits. Je kan dat lopertje bij bestellen, (meestal is dat en niet de rits versleten) en dat is met wat prutswerk te vervangen. Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Op het lopertje staat het merk van de rits