Kan je een bril gebroken aan de poot terug plakken met secondenlijm ?

Ik wil mijn bril terug liever terug plakken beter dan een nieuwe montuur kopen anders moet ik weer langs de oogarts en dan terug langs de opticien of gaat het zonder oogarts dat weet ik niet want ik heb gehoord dat de opticien de diepte van mijn brilglas dat ik nu gebruik kan meten dus zou ogarts overbodig moeten zijn maar ik heb al en jaarlijks afspraak op januari en ik wil niet zo lang met een kappote bril rondlopen ( of als het kan dichtgeplakt worden ) maar lukt het wel met secondenlijm het is van ijzer niet kunstof .

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
22.6K

Het beste antwoord

Natuurlijk, je kan het proberen. Grote kans dat het weer losraakt natuurlijk.

Wat je ook kan doen is even langs de opticien. Niet voor een nieuwe bril, maar om te kijken of hij een betere noodreparatie weet. Is zijn werk namelijk.

Als dat echt geen optie meer is, dan wordt het toch een nieuw montuur. Maar daar kan je ook de glazen die je nu hebt meestal wel in laten zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou wel heel toevallig zijn Biggy!
Vaak zijn reparaties bij een opticien gratis. Ik zou eerst even navragen en na laten kijken. Lijmen kan altijd nog als het te duur zou zijn, toch?

Andere antwoorden (2)

Opticiens hebben vaak oude monturen liggen en kunnen als oplossing een ander pootje erop zetten. Als je bril nog geen twee jaar oud is heb je nog recht op garantie. Misshien kunnen ze alleen een nieuw onderdeel bestellen, dan ben je stukken goedkoper uit. Rondlopen met een gelijmde bril lijkt me niet slim, straks breekt hij op een cruciaal moment af zoals tijdens het autorijden of op vakantie. Gewoon even langs de opticien!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij iets wat bros is zoals aardewerk kun je vaak secondenlijm gebruiken, brilmonturen zijn meestal taai waardoor het breukvlak vervormt en dan werkt secondenlijm niet.
Maar je hoeft niet naar de oogarts want je opticien heeft de gegevens volgens welke je lenzen zijn geslepen nog.
Gewoon even langs de opticien en die heeft misschien wel een snelle en gemakkelijke oplossing. Misschien heeft hij een zelfde montuur of kan hij een poot overzetten; niets om tegenop te zien.