Is een elektrische tandenborstel ontwikkelt voor luie mensen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Nee. De haartjes van een elektrische tandenborstel gaan sneller. Dus poetst die ook beter. Je kan met z'n klein opzet borsteltje makkelijker in alle hoekjes komen.

Waarom voor luie mensen? Absoluut niet! Wel voor mensen die zuinig zijn op hun gebit en het allerbeste willen voor hun tanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dat zeiden tandartsen vroeger inderdaad. "Voor luie mensen en gehandicapten". Daar zijn ze van teruggekomen. Het poets echt schoner en beter dan een handborstel, als je het goed doet.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
luie mensen poetsen hun tanden niet lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe doe je het goed?
Nee, net zo min als ieder andere electrisch apparaat bedoeld is voor luie mensen. Er is bewezen dat een goede electrische tandenborstel beter poetst dan een handborstel.
14 jaar geleden
Nee..ik ben in sommige opzichten lui en vind een elektrische tandenborstel veel te veel gedoe.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zo ben ik bv eigenlijk te lui voor contactlenzen, ook teveel gedoe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee absoluut niet.

Het gaat om de bewegingen die deze maakt. De draaikop draait heel erg vaak en snel rond. Het aantal bewegingen die deze borstel maakt kan je zelf nog niet doen in een kwartier. En het voordeel is dat deze tandenborstel het gebit veel beter reinigt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste mensen die met een electrische tandenborstel poetsten deden dat TE lang. Daar lijkt weinig luiheid achter te zitten. Daardoor poetsten ze gezellig het tandglazuur weg.
Daarom zit er tegenwoordig vaak een tijdsaanduiding bij, op een of andere manier, zodat er niet te lang gepoetst wordt.

Een electrische tandenborstel, mits goed gebruikt, werkt echt beter dan een gewone tandenborstel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een handborstel kan je best goed poetsen als je daarbij ook je tandvlees masseert. Het probleem is echter dat je vaak te kort poetst. Heb je een elektrische met timer, dan weet je zeker dat je lang genoeg poetst. Mede hierdoor is hij óók ontwikkeld. In dit opzicht is een handborstel gebruiken zelfs luier, want als je moe bent, geen zin hebt 2 minuten lang te poetsen, stop je ermee.
Met timer wacht je toch op het geluidje na 2 min.anders klopt de tijd de volgende keer niet meer en als je het dan goed wilt doen moet je weer wachten tot hij 2 keer gepiept heeft omdat hij om de 2 min. piept en gewoon doorloopt als je eerder stopt. Lastig uit te leggen, maar misschien begrijp je het.
amc
14 jaar geleden
Nee die is ontwikkeld omdat ze dachten er geld mee te kunnen verdienen.
Ik denk dat de doelgroep de personen waren die juist erg met hun hygiëne bezig waren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, en dat geldt ook voor de auto, de wasmachine, de stofzuiger, de vibrator, de computer en vrijwel alle andere apparaten. De meeste mensen ter wereld poetsen hun tanden met hun vinger en wat zout of met een stokje. Of zijn de stokjesgebruikers ook lui?