Hebben steunzolen nut in hakken?

Ik heb steunzolen omdat ik met mijn voeten anders naar binnen ga lopen. Mijn vriendin zegt dat die geen nut hebben in hakken omdat je toch niet op het gedeelte loopt waar de steun zit.
Is dat ook zo?
Ik kan nu nooit hakken/pumps aan omdat ik met me zooltjes erin te hoog erin zit.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
6.5K

Het beste antwoord

De meeste steunzolen hebben geen nut bij te hoge hakken. Er zijn er echter, die wel gedragen kunnen worden met hakken. Bespreek dit eens met je podoloog, de meeste steunzolen zijn niet geschikt voor schoenen/laarzen met hakken. Ten eerste gaan ze erdoor scheuren, omdat ze vervormd worden, ten tweede omdat ze dan niet meer helpen. De maximale hakhoogte die je kan dragen met op maat gemaakte steunzolen is 3 a 4 cm. Een keertje hakken aan kan, maar dan wel zonder steunzolen.