hoe maak je je tas een andere kleur?

ik heb een 2e hands tas gekocht (stof) en hier is op geschreven en dit gaat er niet meer af. en ik dacht als ik hem nou een andere kleur geef? maar kan je je tas een andere kleur geven? zo ja hoe?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
4.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dylon, hiermee kun je ook batikken, daarvoor heb je de blikjes nodig en een emmer.....koop een aantal leuke kleuren, koop bij de Action een zak knikkers, en een bakje elastiekjes (gewoon rubber elastiekjes)......eerst verf je de tas in de basis kleur, dit laat je drogen, daarna wikkel je op diverse plekken knikkers in en dit bind je af met een elastiekje, dan opnieuw in een emmer met een andere kleur verf......let wel op dat je zwart niet een gele kleur kan geven oid. dan moet je met geel beginnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan wel zoals hier al beschreven, je moet er echter wel rekening mee houden dat de letters zichtbaar blijven door dat deze er vaak ook met verf opgeschreven zijn en dan heb je kans dat de verf die jij gaat gebruiken niet goed pakt.

Antwoorden (3)

Je zou hem met verf voor stof in dezelfde kleur kunnen verven als de inkt waarmee geschreven is.

Je zou hem misschien ook kunnen batikken. Dan heb je wel batikwas, verf enz. nodig en dan wordt het vrij prijzig.

Om wat voor stof gaat het?

Toegevoegd na 56 seconden:
Misschien kun je ook volstaan met alleen een applicatie aan te brengen op de plek of plekken waar geschreven is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat kan, maar alleen als de tas van katoen, linnen, viscose, zijde of wol is gemaakt, synthetische stoffen kunnen niet geverfd worden. Ook mag de tas een combinatie hebben van de te verven stoffen met polyester, de kleur valt dan wel lichter uit. Ook mag de tas geen water- of vuilafstotende laag hebben, wat niet aan de tas te zien is, maar vaak wel het geval is, omdat ook dit niet te verven is.
Als je besluit te verven, kies dan een kleur die donkerder is dan de tas en donkerder dan de geschreven tekst op de tas, dan wordt de tekst het best gecamoufleerd. Hou er wel rekening mee, dat de tekst altijd zichtbaar zal blijven, ook na het verven zal hij nog door de verf te zien zijn, dit omdat de kleurstof van de tekst donkerder wordt door het verven en daardoor donkerder wordt dan de textielverf. Het beste is dus als verven niet lukt, of kan, iets over de tekst heen te naaien, of te plakken met een strijkapplicatie, deze zijn te koop op de markt, warenhuizen en winkels die lappen stof en naaigaren verkopen, ook te bestellen via het internet. De textielverf koop je bij de drogisterij of de stomerij. Voor tips of vragen kun je altijd terecht bij Dylon.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan door speciale verf voor stof te kopen. Doe de verf in een emmer mengen met water, doe daarna de tas in de emmer laten 'marineren' na ongeveer een dag weer eruit halen en goed spoelen op het eind