Moet je de split van een herencolbert losmaken?

Tegenwoordig zie je vaak dat knoopsgaten, en de split(s) van een colbert vastgezet zijn met een draad als je die koopt in de winkel.

Moet je dat vast laten zitten en hoort het bij de pasvorm, of altijd loshalen?
maakt het dan nog verschil of je een colbert hebt met 1 of 2 splits?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
14.4K
ronron1212
9 jaar geleden
Altijd loshalen.

Antwoorden (1)

De split is vastgenaaid om het jasje mooi te laten vallen in de winkel. Die draad moet je er meteen uithalen. (losknippen) Als je het colbert draagt moet dit kunnen bewegen. Een open split hoort juist bij de pasvorm. De knoopsgaten van de zakken aan de buitenzijde (ik neem aan dat je die bedoelt) horen juist dicht. Het is niet de bedoeling om iets in die zakken te stoppen.