Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer mag je je navelpiercing voor het eerst vervangen? en wanneer mag je voor het eerst het balletje vervangen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
23.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een navelpiercing is de piercing die het lastigste en meest langzaam geneest.
(bij mij destijds meer dan een half jaar)
Als je een infectie krijgt duurt het nog langer. Tot het volledig is genezen mag je de piercing niet vervangen. Wanneer het wel mag hangt af van de genezing.

Het balletje kan in feite al vrij snel (laten) vervangen omdat je hierbij het wondje zelf niet aan hoeft te raken en steriel kan werken. Aangenaam is het niet in het begin (het is relatief gevoelig) maar een geoefend persoon zal vrijwel gevoelloos het balletje kunnen vervangen.
(met een tangetje maken de piercing een beetje open zodat het balletje eruit kan en er een ander balletje in kan)

Bij het zetten van een navelpiercing uit vele 'balletjes' kan kiezen overigens, dus als je een leuke uitkiest is het heel vroeg vervangen wellicht niet eens nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat verschilt per persoon hoe snel de navelpiercing geneest.. Dit kan 6 maanden tot een jaar duren.. Het balletje kun je vervangen als je navelpiercing niet meer pijn doet en niet meer zo gevoelig is.. het staafje zou ik als ik jou was de eerste 6 maand sowieso niet vervangen.. Mooi eerst laten helen!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding