mijn hakken floepen steeds uit mijn instappers, iemand een oplossing?

ik heb laatst nieuwe schoenen gekocht, van die instappers/botenschoenen weetjewel. alleen mijn hak gaat er steeds uit, in de winkel ook maar we kochten van die slib stikkers en we dachten dar dat wel zou werken maar dat was niet zo, een maat kleiner is echt geen optie, iemand een oplossing? ik wil ze binnenkort graag dragen :) alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
10.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bootschoenen met een hak...? Kan je even een pica opladen?
jc54
8 jaar geleden
Volgens mij is het je hiel die er steeds uit gaat. Een hak zit onder de schoen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kansloos ze zullen nooit goed gaan zitten want de pasvorm is niet goed.
Maar ik heb een advies je gaat naar de winkel om te passen en als ze niet direct helemaal goed zitten niet kopen zonde van je geld.
Nee mevrouw ze lopen wel uit, met zooltje passen ze goed, het leer wordt wel soepeler het zijn verkoopverhalen om je een paar niet passende schoenen aan te smeren.
Cryofiel
8 jaar geleden
Vaak helpt het als je sokjes in zulke schoenen draagt. Dat moet dan natuurlijk wel passen bij het soort schoenen en bij de rest van je outfit.
Amadea
8 jaar geleden
Wat is een pica?
Cryofiel
8 jaar geleden
pica is pic, van picture, met een per ongeluk ingetypte letter a erachter.
Amadea
8 jaar geleden
Het kost nota bene evenveel moeite om 'foto' te typen...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"pica" is internettaal, ga maar eens bij Geen Stijl kijken

Antwoorden (3)

Bij de drogisterij, schoenenwinkel en schoenmaker kun je antislip pleisters kopen voor in je schoen, of op je hiel, dit voorkomt dat je uit je schoen stapt, of schuift.
Deze pleisters zijn er van verschillende merken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je veters lang genoeg zijn, kun je ze achter je hiel om binden (maar we aan de voorkant knopen zegmaar)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Veters bij instappers/bootschoenen...?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nieuw soort schoenen Freek?
De halva's voor wie instappers wil maar de veters mist :-)
Cryofiel
8 jaar geleden
Dan schuiven die veters aan de achterkant tot boven de rand van de schoen, zodat ze in je achillespees schuren. Niet fijn.
waarschijnlijk is de bovenkant van de schoen te ruim, zodat je voeten ruimte hebben om eruit te floepen. Je schrijft dat de lengte goed is, aangezien een maat kleiner geen optie is.

Een mogelijke oplossing is inlegzolen, om de afstand tussen de binnenzool en wreef van de schoen te verkleinen en zo de schoen passend te maken.
Waarschijnlijk is er maar weinig nodig, dat is een kwestie van uitproberen.