Wat is mijn schoenmaat in US?

Hoi ik wil graag Adidas Superstars bestellen en mijn Nederlandse maat is 38. Ik heb alleen maar 1 paar een keer gepast in de winkel (alle andere maten waren overal al uitverkocht), maat 38 2/3 en deze was te groot. Ik denk dus dat ik gewoon 38 zou moeten nemen. Alleen mijn vraag is wat is dat in Women's size US? Veel websites geven namelijk verschillende antwoorden hierop. Heeft iemand deze schoenen al in 38? Welke Amerikaanse maat staat daar op?

Toegevoegd na 36 seconden:
Ik wil ze in Amerika laten bestellen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Antwoorden (1)

Dat zou volgens de site van Adidas dan 6,5 zijn.
(n.b. In de VS zijn er meerdere maatsystemen voor schoenen die net een klein beetje verschillen, vandaar dat je mogelijk geen eenduidig antwoord kon vinden)