Op een sok van het merk Kappa staat de naam: 'KAPPA' maar er staat een rondje achter, wat is dat?

Er staat KAPPA met een rondje maar wat is dat rondje en wat betekent dat?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een rondje met een "R" erin duidt op een geregistreerd handelsmerk, en je mag dus Kappa met het logo niet zonder toestemming gebruiken op bijvoorbeeld je eigen gebreide sokken!
Antoni
8 jaar geleden
De kans dat je daarvoor wordt vervolgd, freekfluweel, is echter erg klein. Pas wanneer je er op grote schaal financieel voordeel bij hebt het logo na te maken, loop je in de praktijk risico.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar staat er in dat rondje een R of een C

Het beste antwoord

In dat rondje staat een R. Die betekent: registered trademark. In het Nederlands betekent dat 'geregistreerd handelsmerk'. Het merk staat ingeschreven in een officieel register, en dat houdt in dat niemand het mag namaken.

Een C staat voor copy right, en dat is in het Nederlands auteursrecht. Het is een korte aankondiging dat de schrijver, fotograaf, componist en dergelijke om zijn auteursrecht geeft. Een ander mag het niet zomaar kopiëren.
Amadea