Hoe herken je een echte Michael Kors handtas?

Ik heb een Michael Kors handtas gekocht uit een tweedehands winkel voor 35 euro wat een koopje is. Hoe weet ik nu of dit de echte is of nagemaakt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
36.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit is geen echte Michael Kors.
De gespjes zijn ongelijk en zitten er slordig op.
Het voornaamste goed zichtbare kenmerk: de naam staat te laag.

Antwoorden (1)

Kijk eerst eens goed naar de tas zelf. Is het materiaal van de allerbeste kwaliteit? En de stiksels? Er mogen geen losse of oneven gevormde draden zijn en de draad moet exact de kleur van de tas hebben tenzij er bewust met contraststiksels is gewerkt. Als de tas van leer is, zou ergens het logo in het leer gegraveerd moeten zijn.

Ook aan de hardware valt veel af te lezen. Ritsen, gespen etc. moeten allemaal van zware kwaliteit zijn zonder krassen en kleurvariaties. De meeste designers maken zelfs gebruik van verwijderbaar plastic over de hardware om beschadigingen te voorkomen voordat de tas gekocht is. De merknaam is in het materiaal gegraveerd en niet gestanst.

Bekijk de binnenkant en voering eens goed van dichtbij. Zoek naar kwaliteit. De voering is vaak van zijde en draagt altijd het logo of de naam van de designer. Ook maken designers geen gebruik van goedkope plastic onderdelen. Zelfs als er hengsels aan zitten van een ander materiaal (kettingen bijvoorbeeld), is dat meestal geen plastic.

Designertassen worden altijd geleverd met een echtheidscertificaat waarin het logo gedrukt staat, evenals informatie over de tas. Kijk ook of er een serienummer in de tas te vinden is. Niet alle designers doen dat, maar veel wel. Helaas krijg je ook bij steeds meer fake tassen een echtheidscertificaat maar zelfs daaraan kun je vaak al zien of je wel of niet goed zit (slordig gedrukt, slecht papier etc.).

En dit is nog de meest makkelijke aanwijzing om nooit te vergeten: als de deal te goed klinkt om waar te zijn, dan is dat ook zo! Laten we eerlijk zijn…

Toegevoegd na 12 minuten:
Hier staan wat afbeeldingen van specifieke Kors-kenmerken:
http://www.ebay.com/gds/How-to-Authenticate-a-Genuine-from-Fake-Michael-Kors-Bag-/10000000204018200/g.html
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit is geen echte Michael Kors. De afstand tussen de letters is erg slordig, het lettertype deugt niet, de letter A is een beetje dronken.
Het merk staat altijd veel hoger.
Het hangertje met MK lijkt nergens op