Hoe houd je je nagellak op je nagels langer mooi?

De manicure en pedicure doet er na het lakken van de nagels iets overheen wat een mooie glans geeft en waardoor je nagellak veel langer mooi blijft. Wat is dit en waar is het te koop?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Het beste antwoord

Dat is blanke nagellak genaamd Topcoat. Altijd als laatste over je nagellak doen. Het beschermt de kleur en de lak blijft langer zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Om je nagels langer mooi te houden breng je een topcoat aan. Dit is een harde doorschijnende laag nagellak. Hij verzegelt de kleur en beschermt de nagels. Laat deze laag goed drogen dan hebben je er langer plezier van.
Je kunt topcoat bij het Kruidvat en Trekpleister kopen en verder bij iedere andere drogist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik altijd een topcoat van het merk Essence (te koop bij Kruidvat). En ze hebben er zelfs één met hele fijne glitter erin! Heel mooi en goed spul!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is al gezegd: topcoat.

Voor je je nagels gaat lakken kun je het best een base coat gebruiken, die zorgt er voor dat je nagel niet verkleurd en het zorgt voor een mooie egale nagel. Laat dat drogen, daarna breng je een nagellak naar keus aan. Laat de nagellak goed drogen en breng dan een laagje top coat aan. Die beschermd de nagellak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt de topcoat ook wel eens in een verpakking samen met een basecoat, dan is het goedkoper (bij de kruidvat).

Wanneer je vaak nagellak gebruikt, dan gaat de kwaliteit van je nagels omlaag en bij sommige nagellakken is het zelfs zo erg dat de kleuren IN je nagel trekken! Gebruik dus eerst altijd een basecoat, dan houdt de kwaliteit van je nagels hoger & geen kans op nagel verkleuring. Vaak heb je dan ook minder nagellak nodig :)

Je hebt behalve topcoat ook een transparante nagellak, die is te krijgen bij de D.A., beetje brede fles. Mijn ervaring is dat die transparante nagellak het langer uithoudt dan de topcoat.